مخالفت چين با "ايجاد مناطق امن" در خاك سوريه/سفر رئيس صليب سرخ به دمشق

چين طرح ايجاد مناطق امن در خاك سوريه براي آوارگان اين كشور را رد و اعلام كرد: هرگونه اقدام براي كمك به مخالفان بايد به حاكميت و استقلال سوريه احترام بگذارد.

چين طرح ايجاد مناطق امن در خاك سوريه براي آوارگان اين كشور را رد و اعلام كرد: هرگونه اقدام براي كمك به مخالفان بايد به حاكميت و استقلال سوريه احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه خلق چين، ارگان رسمي حزب حاكم در اين كشور اعلام كرد كه مقامات پكن با طرح تركيه براي ايجاد مناطق امن جهت اسكان آوارگان در خاك سوريه مخالفند و معتقد است كه اين امر كمكي به حل و فصل بحران انساني موجود در سوريه نمي‌كند.

اين روزنامه به نقل از مقام‌هاي چيني نوشت: ايجاد مناطق امن در سوريه سياست جديدي نيست و نمي‌تواند به آوارگان سوري كمك چنداني بكند و پيشتر نيز رئيس كميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل نيز تاكيد كرده كه ايجاد چنين مناطقي در سوريه حمايت واقعي از آوارگان سوري را محقق نخواهد كرد.

روزنامه خلق چين در ادامه مي‌نويسد: پكن معتقد است هرگونه كمك براي كاهش مشكلات ملت سوريه بايد به حاكميت و استقلال اين كشور احترام بگذارد و نبايد مسائل انساني را به حوزه سياسي يا نظامي كشاند.

ارگان رسمي حزب حاكم چين در ادامه نوشت: بايد هوشيار بود كه برخي كشورها قصد دارند با سوء استفاده از مسائل انساني زمينه را براي دخالت سياسي و يا نظامي در اين كشور هموار سازند.

با بالا رفتن شمار آوارگان سوري در خاك تركيه مقامات اين كشور خواستار ايجاد مناطق حفاظت شده در خاك سوريه براي اسكان اين آوارگان شده بودند كه اين امر با مخالفت برخي كشورها از جمله روسيه مواجه شد.

در همين حال شبكه اسكاي نيوز عربي اعلام كرد كه ياكوب كلينبرگر، رئيس صليب سرخ جهاني عازم دمشق شده است تا با بشار اسد، رئيس جمهوري اين كشور درخصوص مسائل انساني موجود در سوريه بحث و مذاكره كند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91061307692
  • خبرنگار : 71430