در جلسه جمع‌بندي اقدامات معاونت ارتباطات اجلاس عدم تعهد

شيخان: فعاليتهاي رسانه‌اي اجلاس عدم تعهد ادامه يابد

جلسه جمع‌بندي اقدامات معاونت اطلاع‌رساني و نحوه تبليغات آتي اجلاس غيرمتعهدها به رياست محمد شيخان و با حضور اعضاي كميته‌هاي اين معاونت برگزار شد.

جلسه جمع‌بندي اقدامات معاونت اطلاع‌رساني و نحوه تبليغات آتي اجلاس غيرمتعهدها به رياست محمد شيخان و با حضور اعضاي كميته‌هاي اين معاونت برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد روز يكشنبه در جلسه جمع‌بندي و ارزيابي عملكرد كميته‌هاي اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي دست‌اندركار اطلاع‌رساني اين اجلاس گفت: برگزاري مطلوب و شايسته اين اجلاس در تهران، برگ زرين ديگري در تاريخ باشكوه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود و بار ديگر فرصتي پيش آورد تا جلوه‌هاي زيبايي از عظمت و اقتدار نظام اسلامي در مقابل ديدگان جهانيان به نمايش درآيد.

شيخان افزود: درخشش و بازتاب اين رويداد بزرگ جهاني در گسترش مفاهيم مبتني بر صلح و عدالت‌محوري به حدي در افكار عمومي جهان توفيق يافت كه رسانه‌ها و محافل غربي، از آن به منزله پيروزي بزرگ ايران در مقابل غرب ياد كردند.

وي با بيان اينكه "يقيناً آثار پربركت اين اجلاس با خاتمه اين مراسم پايان نمي‌يابد، بلكه تا تحقق شعار اجلاس مبني بر «صلح پايدار در سايه مديريت مشترك جهاني»، تداوم خواهد يافت"، اظهار كرد: جمهوري اسلامي همواره به دنبال برقراري صلح پايدار، مديريت مشترك جهاني و نفي سلطه‌گري بوده است و بر همين اساس اميدوارم با بهره‌گيري از ظرفيتهاي جنبش عدم تعهد بتوانيم به آرمانهاي جامعه بشري در مسير عدالت جامعه عمل بپوشانيم.

شيخان اضافه كرد: اكنون كه در جامعه جهاني بيداري انسانها براي حركت در مسير تحقق عدالت و برچيده شدن ظلم و فساد جرياني پرشتاب پيدا كرده است، اميدوارم رسانه‌هاي مستقل و آزاديخواه بتوانند با انسجام و يكپارچگي در عمل، نداي بيداري ملتها را به گوش جهانيان رسانده و هيمنه پوشالين رسانه‌هاي وابسته به ثروت و قدرت را درهم بشكنند. تلاش هدفمند و جهت‌دار رسانه‌ها مي‌تواند، حركت ملتها در مسير عدالت را پرشتاب‌تر كند.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد ضمن تقدير و تشكر معاونتهاي مختلف ستاد برگزاري اجلاس بويژه نماينده ويژه رييس‌جمهور و رييس ستاد برگزاري اين اجلاس، از همه عوامل و دست‌اندركاران حوزه‌هاي اجرايي و پشتيباني كه از ماه‌ها قبل مقدمات برگزاري اجلاس را فراهم كردند، تقدير و تشكر كرد.

وي ضمن ارج نهادن به تلاش‌هاي شبانه‌روزي كليه نهادهاي مختلف از تلاش‌هاي بي‌وفقه كليه خبرنگاران و رسانه‌هاي گروهي به ويژه پوشش گسترده رسانه‌اي اين اجلاس توسط سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، در اين نشست نمايندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف به ارائه گزارش عملكرد كميته‌هاي خود پرداختند و تاكيد كردند كه برگزاري موفق اين نشست بزرگ بين‌المللي، نشان داد كه توان انجام كارهاي بسيار بزرگتر از اين اجلاس نيز در كشور وجود دارد.

همچنين تاكيد شد كه بايد با آسيب‌شناسي اقدامات انجام شده براي برگزاري اين اجلاس، از تجارب اين نشست كه بزرگترين اجلاس بين‌المللي برگزار شده در جمهوري اسلامي ايران بود، براي آينده استفاده كرد.

در اين جلسه و نظر به رياست سه ساله ايران بر جنبش به بررسي نحوه تبليغات بعد از اجلاس اشاره و بر ادامه فعاليتهاي رسانه‌اي مبتني بر موضوعات و محورهاي محتوايي اجلاس و همچنين اسناد و بيانيه تهران تاكيد شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061307115
  • خبرنگار :