در ديدار وزير امور خارجه غنا

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: لزوم برنامه‌ريزي براي استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي جنبش عدم‌تعهد

رييس‌جمهور تأكيد كرد: بايد كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بويژه بنيانگذاران اين جنبش به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند تا سطح اين جنبش را ارتقاء دهند و از ظرفيت‌هاي آن به طور كامل استفاده شود.

رييس‌جمهور تأكيد كرد: بايد كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بويژه بنيانگذاران اين جنبش به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند تا سطح اين جنبش را ارتقاء دهند و از ظرفيت‌هاي آن به طور كامل استفاده شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در ديدار وزير امور خارجه غنا، با بيان اينكه "بايد سطح جنبش عدم تعهد را متناسب با نيازهاي امروز كشورهاي عضو ارتقا دهيم"، گفت: دستيابي به اين هدف نيازمند مشاركت همه اعضا بويژه بنيانگذاران اين جنبش است و مطمئناً كشور غنا به عنوان يكي از بنيانگذاران جنبش غيرمتعهد‌ها در اين مسير همكاري، همفكري و مشاركتي فعالانه خواهد داشت.

وي همچنين با اشاره به روابط خوب ايران و غنا تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و غنا به لحاظ فرهنگي و نوع نگاه به مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي ديدگاه‌هاي مشتركي دارند كه موجب پيوند دو كشور شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "ايران و غنا درباره مسايل متنوع و فراوان بين‌المللي در يك جبهه قرار دارند"، بر لزوم گسترش همكاري‌هاي دوجانبه ميان دو كشور تاكيد كرد و گفت: بايد همه ظرفيت‌هاي موجود براي ارتقاء سطح همكاري‌ها ميان دو كشور فعال شود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "بايد همكاري‌هاي ايران و غنا در عرصه بين‌المللي نيز به صورت چندجانبه گسترش يابد"، گفت: روشن است كه امروز جهان نيازمند سيستم و مديريت جديدي است كه به دنبال منافع استعماري نباشد و بر اساس عدالت و محبت پايه‌گذاري شده و به دنبال رفع تبعيض و فقر در جهان باشد و در اين زمينه جمهوري اسلامي ايران و غنا اشتراكات فراواني دارند و مي‌توانند با همكاري يكديگر كارهاي بزرگي را به انجام برسانند.

وي خاطرنشان كرد: بايد ارتباطات دو كشور در زمينه‌هاي مختلف گسترش يافته و برنامه‌هاي عملي براي ارائه طرحي جديد در مديريت جهان را طراحي كنيم.

الحاجي محمد مومني ـ وزير امور خارجه غنا ـ نيز در اين ديدار ضمن تبريك تصدي ايران بر رياست جنبش عدم تعهد، اين جنبش را سازمان و تشكيلاتي مهم توصيف كرد و افزود: مطمئناً رياست ايران در اين جنبش كمك شاياني به بهبود و ارتقاء سطح آن خواهد داشت.

وي با بيان اينكه "ارتقاء روابط و دوستي با جمهوري اسلامي ايران براي ملت غنا فوائد و بركات بسيار زياد و مفيدي داشته است"، خواستار ارتقاء سطح مناسبات تا بالاترين سطح با ايران شد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005677
  • خبرنگار :