تاکيد معاون اول رييس‌جمهور بر لزوم گسترش روابط ايران و لسوتو

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به نگاه ويژه جمهوري اسلامي ايران به کشورهاي آفريقايي، بر لزوم گسترش هرچه بيشتر روابط ايران و لسوتو تاکيد کرد.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به نگاه ويژه جمهوري اسلامي ايران به کشورهاي آفريقايي، بر لزوم گسترش هرچه بيشتر روابط ايران و لسوتو تاکيد کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا رحيمي عصر امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، در ديدار «موتو جوا متسينگ» ـ معاون نخست‌وزير لسوتو ـ با بيان اينکه "مردم دنيا در حال تحول هستند و آگاهي‌هاي آنان رو به افزايش است"، گفت: امروز ملتها وضعيت موجود را نمي‌پسندند و از شرايط کنوني جهان ناراضي هستند.

وي تصريح کرد: بيشتر ثروت جهان در دست صهيونيست‌ها است و با استفاده از رسانه‌هاي تحت اختيار خود، هرآنچه که مي‌خواهند را به خورد ملت‌ها مي‌دهند.

معان اول رييس‌جمهور با بيان اينکه "قرن‌هاست حقوق ملتهاي آفريقايي توسط قدرتهاي ظالم و زياده‌خواه پايمال شده است"، اظهار كرد: قدرتهاي بزرگ با برتري‌طلبي حقوق ملت‌ها را ضايع کرده‌اند و مانع از رشد و پيشرفت ملتهاي آفريقايي شده‌اند.

رحيمي با تاکيد بر اينکه "بايد از ظلم و ستم قدرتهاي سلطه‌گر جلوگيري شود"، اظهار اميدواري کرد با گسترش همکاري‌هاي کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و بکارگيري ظرفيت‌هاي اين جنبش، گام‌هاي بلندي در جهت مقابله با ظلم و گسترش عدالت در سطح جهان برداشته شود.

موتو جوا متسينگ ـ معاون نخست‌وزير لسوتو ـ نيز در اين ديدار، از بيانات مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس قدرداني و نحوه برگزاري اجلاس تهران را موفقيت‌آميز و ثمر‌بخش توصيف کرد.

معاون نخست‌وزير لسوتو همچنين ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي شهداي هسته‌يي کشورمان، تصريح کرد: لسوتو اينگونه اقدامات را به شديدترين شکل ممکن محکوم مي‌کند و تاسف خود را از تحريم‌هاي غيرقانوني عليه ملت ايران ابراز مي‌دارد.

وي همچنين با بيان اينکه "لسوتو استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي را حق ملت ايران مي‌داند"، گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي براي همه و استفاده از تسليحات هسته‌يي براي هيچکس، سياستي درست و به نفع ملت‌هاي جهان است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005647
  • خبرنگار :