آیت‌الله حسین مظاهری: مسوولان مساجد خودسرانه عمل نکنند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امامان جماعت، هیات امنا، مسوولان کانون‌های فرهنگی و بسیج باید به کارهای مریوط به خودشان بپردازند و در امور یکدیگر دخالت نکنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امامان جماعت، هیات امنا، مسوولان کانون‌های فرهنگی و بسیج باید به کارهای مریوط به خودشان بپردازند و در امور یکدیگر دخالت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در همایش هفته جهانی مساجد اظهار کرد: مسوولان مساجد که امور مربوط به مساجد را در اختیار دارند باید با یکدیگر هم‌دل باشند و هر یک امور مربوط به خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با اشاره به وجود برخی از اختلاف‌ها در بین مسوولان مساجد، اظهار کرد: ریاست مسجد باید به دست امام جماعت باشد و اختلاف‌های بین امامان جماعت، هیات امنا و دیگر مسوولان با یكدیگر باعث زمین خوردن و کند شدن توسعه مساجد می‌شود.

وی افزود: اگر مهدیه مربوط به امام زمان(عج) و حسینیه مربوط به امام حسین(ع) می‌شود، مسجد مربوط به خداست. خادمان، هیات امنا، مسوولان بسیج و کانون‌های فرهنگی به عنوان بازوی ائمه جماعت محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌شان را با نظارت ائمه جماعت انجام دهند،

رییس حوزه علمیه اصفهان تصریح‌کرد: امام جماعت باید مرتب، منظم و مورد تأیید مردم باشد و اگر خلاف این باشد نبود او بهتر از حضورش است. در کنار ائمه جماعت و هیات امنا، بسیج به عنوان حافظ و نگهبانی است که کار حفاظت از مساجد را دارد و کانون‌های فرهنگی نیز برای بالا بردن سطح فرهنگ مردم فعالیت کنند.

وي درباره خودسرانه عمل کردن مسوولان مساجد اظهار کرد: مسجد یک مکان عبادی و عرفانی است و کسانی هم که در مساجد مشغول به فعالیت و خدمت به مردم هستند نیز عبادت بزرگی انجام می‌دهند و اگر در ارایه این خدمات خودسرانه عمل کنند، دچار گناه می‌شوند.

وي با اشاره به شناخت وظایف مسوولان مساجد، خاطرنشان کرد: هیات‌های امنا باید کارهای اساسی انجام دهند و اگر چنین نباشد و تنها هیات امنای اسمی باشند، باید استعفا دهند زیرا حضور آنان خلاف شرع است. همچنین نبود ائمه جماعات، هیات امنا، بسیج، کانون‌های فرهنگی و خادمان یک نقص به حساب می‌آید، اما نشناختن وظایف نیز نقص بزرگی است که به سختی قابل جبران است.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91061005502
  • خبرنگار :