در حاشيه نشست وزراي امور خارجه عدم تعهد؛

صالحي با وزرای امور خارجه جیبوتی، الجزایر، پاکستان و سودان ديدار كرد

وزرای امور خارجه جیبوتی ، الجزایر، پاکستان و سودان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه شرکت کننده در کنفرانس عدم تعهد امروز چهارشنبه به طور جداگانه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزرای امور خارجه جیبوتی ، الجزایر، پاکستان و سودان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه شرکت کننده در کنفرانس عدم تعهد امروز چهارشنبه به طور جداگانه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وزیر امور خارجه جیبوتی در دیدار با صالحی اهمیت روابط دو کشور را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به این نکته که علی‌رغم مانع تراشی‌های غرب، کشورش علاقه‌مند به روابط با ایران می‌باشد خواهان توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف گردید.

وزیر امور خارجه جیبوتی از تلاش‌های کشورمان در برگزاری این نشست تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از حضور جیبوتی در این نشست به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و آمادگی کشورمان را برای گسترش روابط با جیبوتی در زمینه‌های اقتصادی و ارائه تجریبات از جمله در زمینه‌های دارویی و پزشکی اعلام کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه الجزایر با صالحی روابط دوجانبه و همکاري‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

صالحی در این دیدار با تقدیر از مواضع الجزایر در خصوص کشورمان در مجامع بین‌المللی ، برای مردم الجزایر سعادت و پیشرفت آرزو کرد.

وی همکاری بین اعضای جنبش عدم تعهد را در توجه به مسائل مهم بین المللی با اهمیت خواند.

همچنین در دیدار وزاری امور خارجه پاکستان و کشورمان موضوع روابط میان دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، کنسولی و همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی و نیز موضوعات مربوط به جهان اسلام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط دو کشور را عمیق و مستحکم خواند و افزود: شایسته است این مناسبات بر اساس اراده دو ملت مستحکم‌تر شود.

صالحی بر فعال‌تر شدن اجرای پروژه‌های مشترک همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز از تلاش‌های کشورمان در برگزاری موفقیت‌آمیز نشست عدم تعهد تقدیر کرد.

وی روابط با ایران را برای پاکستان با اهمیت خواند و اظهار كرد: ما خواهان داشتن بهترین و مستحکم‌ترین روابط با ایران هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر اراده روسای جمهور دو کشور، ضرورت اجرایی شدن پروژه‌های مشترک را مورد توجه قرار داد.

در دیدار وزرای امورخارجه سودان و کشورمان همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی مورد تبادل نظرقرار گرفت.

وزیر امور خارجه سودان با ارایه گزارشی از آخرین تحولات داخلی کشورش خواهان مساعدت و همراهی جمهوری اسلامی ایران با مردم سودان شد.

صالحی در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو طرف ، آمادگی کشورمان را برای افزایش سطح همکاریها اعلام کرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060804753
  • خبرنگار :