صداوسيما عملكردش در زلزله را رسانه‌يي كرد

صداوسيماي مركز آذربايجان شرقي در حوزه‌هاي مختلف صدا، سيما بيش از 7742 دقيقه برنامه در خصوص زلزله شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان توليد و پخش كرده است.

صداوسيماي مركز آذربايجان شرقي در حوزه‌هاي مختلف صدا، سيما بيش از 7742 دقيقه برنامه در خصوص زلزله شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان توليد و پخش كرده است.

روابط عمومي صداوسيما به ايسنا اعلام كرد، حوزه معاونت صدا با توليد و پخش 2210 دقيقه برنامه، معاونت سيما با توليد و پخش 4200 دقيقه برنامه و معاونت اطلاعات و اخبار با توليد و پخش 432 دقيقه خبر راديويي و 900 دقيقه خبر تلويزيوني به موضوع زلزله اخير پرداخت داشته است.

در اين مدت همچنين صدا و سيماي مركز تبريز در اطلاع رساني در خصوص اين بلاي طبيعي فعاليت‌هايي را انجام داده است كه مشروح آن به اين شرح است:

تشكيل ستاد ويژه بحران در مركز صدا و سيماي آذربايجانشرقي به رياست مدير كل مركز با حضور معاونان ، مديران و همكاران براي برنامه ريزي پوشش اخبار و اطلاع رساني اين زلزله ، راه اندازي راديو اميد در منطقه زلزله زده ورزقان در همان روز حادثه و توليد و پخش برنامه به صورت شبانه روزي ، استقرار واحد SNG از روز دوم حادثه در منطقه زلزله زده ، تهيه و پخش گزارش هاي مؤثر و مستمر از مناطق زلزله زده در حوزه هاي صدا و سيما و خبر ، ارسال گزارش‌هاي زنده و لحظه به لحظه براي شبكه هاي استاني و سراسري راديو به وسيله اكيپ هاي سيار راديو و نيز ايستگاه راديويي اميد ، ارسال گزارش‌هاي تصويري و صوتي خبري و ارتباط هاي زنده با بخش هاي مختلف خبري در شبكه هاي خبر و سراسري ، برقراري ارتباط هاي مستقيم و زنده از طريق استوديوهاي تلويزيوني مركز و SNG مستقر در منطقه زلزله زده با شبكه هاي سحر ، جام جم ، شبكه يك ، شبكه دو ، شبكه سه ، شبكه چهار ، شبكه پنج ( تهران ) ، شبكه شما و شبكه هاي مراكز استانها ، تهيه گزارش و مصاحبه از حضور رهبر معظم انقلاب ، رياست محترم جمهور ، رئيس مجلس ، معاون اول رئيس جمهور ، وزراء ، نمايندگان مجلس و هيأت هاي اعزامي ، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ، وزير كشور ، وزير بهداشت و درمان ، مدير عامل جمعيت هلال احمر ، فرمانده بسيج مستضعفين ، مسئولين دستگاه هاي اجرايي كشور و استان و ... ، تهيه و پخش برنامه هاي آموزشي با حضور اساتيد دانشگاه و صاحب نظر در امور زلزله از شبكه استاني صدا و سيما در قالب ميزگرد ( به منظور اطلاع رساني و ايجاد آرامش ) ، زير نويس اطلاعيه ها و نيازمندي هاي مناطق زلزله زده به صورت مستمر از شبكه استاني سيما ، راه اندازي سامانه پخش ديجيتال زميني فرستنده قزل قايا شهرستان اهر جهت پوشش مناطق زلزله زده با حضور معاون محترم توسعه و فناوري رسانه ، اقدام براي ايجاد چادرهاي تلويزيوني براي روستاهاي مناطق زلزله زده براي اطلاع رساني و تقويت روحيه مردم آسيب ديده به ويژه مخاطبين كودك ، اعزام روزانه 8 تا 12 اكيپ توليدي و 9 اكيپ خبري جهت پوشش راديويي ، تلويزيوني و خبري رويدادها و حوادث مناطق زلزله زده و تهيه و توليد برنامه هاي زنده تلويزيوني تحت عنوان " عطر همدلي " از روز دوم حادثه به مدت متوسط روزانه هشت ساعت برنامه از اهم فعاليت هاي صدا وسيماي مركز آذربايجان شرقي در زلزله شهرستانهاي اهر ، هريس و ورزقان بوده است. اين عملكرد تا تاريخ پنجم شهريور ماه است.

*** استاندار آذربايجان غربي از صداوسيمايي‌ها تقدير كرد

و اما استاندار آذربايجان غربي با تقدير از مديران و دست اندركاران حوزه اطلاعات و اخبار صدا و سيماي استان، اخبار صدا و سيما را تاثيرگذار و پيشاني اطلاع‌رساني نظام معرفي كرد.

جلال زاده ـ استاندار آذربايجان غربي ـ در جمع دست اندركاران حوزه اطلاعات و اخبار مركز، اقتدار رسانه را بالاترين اقتدارها عنوان كرد و گفت: رسانه ملي پا به پاي مردم بايد در انعكاس هدفمند و تاثيرگذار پيام جهاني انقلاب اسلامي اطلاع رساني كند و صدا و سيماي آذربايجان غربي هم اين ظرفيت را دارد كه همگام با شبكه هاي بين المللي برنامه توليد و پخش كند .

وي برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها را در كشور در شرايط حساس كنوني مهم دانست و گفت : بررسي وضعيت كشورهاي عضو اين نهاد مهم بين المللي نشان مي دهد كه ايران به اصول و اساسنامه اين نهاد در حفظ استقلال خود كاملا پايبند است .

استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد : ايران اسلامي پس از سه دهه به عنوان يك نظام سياسي مقتدر و با پشتوانه مردمي و قدرت اسلام به عنوان يك نظام تاثيرگذار در معادلات جهاني مطرح است.

جلال زاده در ادامه خاطرنشان كرد : نظام جمهوري اسلامي مبتني بر تفكر بانشاط و زنده اسلامي است و مردم پاي نظام اسلامي ايستاده و به آن علاقمند هستند و ايران اسلامي با عزت و اقتدار به مسير روشن خود ادامه مي دهد.

شكرنيا مديركل مركز آذربايجان غربي هم در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دولت ، اين ايام را فرصت مناسبي براي تجليل از خادمان نظام و خدمتگزاران مردم عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه رسانه استاني براي اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي و ايجاد اميد آفريني و نشاط در جامعه تلاش مي كند تصريح كرد :تنوع قومي و زباني موجب به وجود آمدن ذائقه هاي متنوعي شده است و همچنين همجواري با كشورهاي همسايه تلاش شبكه استاني براي جلب رضايت مخاطبان را چندين برابر كرده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91060804483
  • خبرنگار :