با آمادگی فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و امام خميني(ره)

پرواز سران غيرمتعهدها به تهران آغاز شد

ريیس کمیته فرودگاهی و پروازی در هشتمين جلسه كميته هماهنگي اجلاس سران غير متعهدها كه امروز در فرودگاه بين‌اللملي مهرآباد برگزار شد از آمادگی کامل فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام(ره) برای میزبانی از مهمانان اجلاس خبر داد.

ريیس کمیته فرودگاهی و پروازی در هشتمين جلسه كميته هماهنگي اجلاس سران غير متعهدها كه امروز در فرودگاه بين‌اللملي مهرآباد برگزار شد از آمادگی کامل فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام(ره) برای میزبانی از مهمانان اجلاس خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای این جلسه مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد و امام خمینی (ره)، گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص آماده سازی فرودگاه‌ها برای برگزاری اجلاس ارائه کرد.

در ادامه اين نشست، رسولي‌نژاد ـ رييس كميته فرودگاهي و پروازي ـ با اشاره به هفته دولت ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر را گرامی داشت و تا کید کرد این شهیدان با نثار خون خود نهال انقلاب را آبياري كردند.

وي با اشاره به فعاليت شبانه روزي همكاران فرودگاهي گفت: عليرغم تعطيلات دستگاه‌هاي دولتي در تهران، همكاران ما در فرودگاه‌هاي استان تهران برای برگزاري اجلاس به صورت مستمر و بدون تعطيلات در حال انجام وظيفه هستند.

رسولي نژاد با بيان اينكه تا كنون 105 هيات وارد ايران شده و اجلاس كارشناسان با موفقیت برگزار شده است، افزود: وزراي امور خارجه از طريق فرودگاه‌هاي بين المللي مهرآباد و امام (ره) وارد كشور شده‌اند.

وي هماهنگي‌هاي صورت گرفته در پذيرش مهمانان را بي نظير توصيف كرد و يادآور شد كه تا كنون مشكلي در فرودگاه‌ها مشاهده نشده است.

رييس كميته فرودگاهي و پروازي خاطر نشان کرد: مسئولان ستاد برگزاری اجلاس سران از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه‌های کشور تقدیر و تشکر کرد.

وي با بيان اينكه محل پارك هواپيماي مهمانان كاملا آماده شده است، گفت: فرودگاه مهرآباد، در ایام برگزاری اجلاس، پروازهای روزانه خود را بين 30 تا 50 درصد كاهش داده است.

رسولي‌نژاد ضمن قدرداني و مثبت ارزيابي كردن عملكرد همه دستگاه‌هاي دست اندركار برگزاری اجلاس گفت: اين فعاليت تا پایان کار شانزدهمین اجلاس سران كشور هاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران ادامه خواهد داشت.

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در پايان ابراز اميدواري كرد فعاليت‌هاي مرتبط با اجلاس با هماهنگی 27 ارگان مستقر در فرودگاههای کشور تا پايان به نحو احسن و بدون كوچكترين خلل پيش رود.

در ادامه اين جلسه ساير مسئولان كميته هر يك گزارشي از اقدامات صورت گرفته ارائه كرده و از برنامه‌هاي آتي خود تا پايان اجلاس سخن گفتند.

به گزارش ايسنا، در این جلسه علاوه بر رسولی نژاد، ريیس کمیته فرودگاهی و پروازی، عبدالرحیمی عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی، شوشتری معاون عملیات هوانوردی، باقری مدیرکل حراست شرکت، مدیران کل فرودگاههای بین المللی مهرآباد و امام (ره)، مدیرعامل و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشور و نیز سایر مسئولان از نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌های کشور، وزارت امور خارجه، تشریفات و ریاست جمهوری، گمرک، سوختگیری، صنایع هوایی ایران، شرکت‌های کترینگ مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و امام، مسولان و مدیران بخش‌های مختلف فرودگاه مهرآباد و سایر بخش‌های مرتبط حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91060804478
  • خبرنگار :