دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزيران خارجه جنبش عدم‌تعهد

وزیران خارجه لیبی، اندونزی، قائم وزارت امور خارجه یمن و اردن روز سه‌شنبه در حاشیه نشست وزيران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با دكترعلی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

وزیران خارجه لیبی، اندونزی، قائم وزارت امور خارجه یمن و اردن روز سه‌شنبه در حاشیه نشست وزيران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با دكترعلی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت روابط با لیبی، ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

صالحی بر پیگیری وضعیت ایرانیان به گروگان گرفته شده در لیبی با توجه به نگرانی خانواده آن‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه لیبی نیز در این دیدار برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس عدم تعهد را تبریک گفت و از مواضع مثبت در خصوص لیبی و کمک‌های مردمی به این کشور قدردانی کرد.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تعیین وضعیت امام موسی صدر تأکید کردند.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز در دیدار با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری جنبش عدم تعهد تقدیر کرد.

وی با تبریک ریاست کشورمان بر این جنبش، بهره گیری از این فرصت را برای هدایت و رهبری این جنبش به سمت اهداف بنیانگذاران آن مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به حوادث میانمار و با هدف جلوگیری از پاره‌ای از مشکلات برای مسلمانان در دیگر نقاط جهان، توسعه همکاری‌های دو کشور مسلمان بویژه با توجه به جایگاه اندونزی بعنوان بزرگترین کشور اسلامی جهان را مورد توجه قرار داد.

صالحی گسترش همکاری‌های فی مابین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را بعنوان بزرگترین مجموعه بین المللی پس از سازمان ملل بسیار مهم ارزیابی کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه اردن نیز در دیدار با دکتر صالحی برگزاری موفقیت آمیز جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و نسبت به رایزنی دو کشور در موضوعات مختلف سیاسی دو جانبه و منطقه‌ای ابراز علاقه کرد.

صالحی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور، اهمیت گسترش این روابط را در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار داد.

در ملاقات قائم مقام وزیر خارجه یمن با وزیر امورخارجه کشورمان راه‌های گسترش روابط دوجانبه مورد گفتگو قرار گرفت.

صالحی روابط دو کشور مسلمان و ضرورت برگزاری کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دوکشور را مورد تأکید قرار داد.

وی با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی و گفتگو بین دیدگاه‌های مختلف در یمن ابراز امیدواری کرد که آرامش و امنیت در این کشور استقرار یابد.

وزیر خارجه یمن نیز ضمن تبریک برگزاری همراه با موفقیت این اجلاس، گزارشی از وضعیت داخلی یمن را ارائه و اظهار امیدواری کرد تا گفتگوهای ملی در این کشور به نتیجه برسد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060704173
  • خبرنگار :