کنفرانس خبری خانواده قربانیان ترور در حاشيه اجلاس نم

درخواست انجمن دفاع از قربانیان ترور براي نامگذاري"روز جهاني مبارزه با تروريسم"

کنفرانس خبری خانواده قربانیان ترور با حضور رییس انجمن دفاع از قربانیان ترور در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برگزار شد.

کنفرانس خبری خانواده قربانیان ترور با حضور رییس انجمن دفاع از قربانیان ترور در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، محمد باقر علی ای، رییس انجمن دفاع از قربانیان ترور در سالگرد ترور شهیدان رجایی و باهنر و روز ملی مبارزه با تروریسم از اعضای جنبش خواست تا روزی را در سطح جهانی به این نام نام‌گذاری کنند.

وي گفت: امیدواریم راهکارهای جدیدی را مطرح کنند تا منجر به تعیین سالروزی بین المللی برای مبارزه با ترورسیم شود و امیدواریم در آینده کشورهای عضو جنبش تلاش کنند تا فعالیت گروه های تروریسیتی را محدود کنند.

وی که هشت سال در اسارت عراق بوده است گفت : وقتی منافقین دست دوستی با صدام داد بخشی از نیروهای منافقین در ارتش عراق رفتند و از این رو نامه های ما به خانواده هایمان در زمان اسارت را می‌دیدند و حتی در نامه های ما دست می بردند مثلا از قول ما به همسرانمان می گفتند که ما آنها را طلاق دادیم.

وی ادامه داد: اینها در شکنجه کردن افراد و به حرف آوردن اسرا کمک می کردند و همه مشکلات اردوگاه ها در عراق ناشی از منافقین بود و سعی داشتند اسرا را جذب خود کنند. از هر اردوگاه هزار نفری 40 تا 50 نفر جذب آنها می شدند که برخی بعدها فرار کرده و برخی هنوز با آنها هستند.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس خبری حاجت چارنگی، پدر شهید چارنگی که در تیرماه در بانک سامان اهواز از سوی گروه خلق عرب به شهادت رسید. سید مهدی موسوی مقدم که برادرش در سال 87 در منزلش از سوی گروه خلق عرب به شهادت رسیده است و تعدادی دیگر از خانواده های ترور حضور داشتند.

سید مهدی موسوی درباره قاتلان برادرش گفت: ما می دانیم که آنها در حال حاضر در کشور هلند پناهنده شده اند. هم چنین این اطلاع را داریم که این افراد در کشورهای دیگر اروپایی از جمله دانمارک و انگلیس نیز پناهنده شده اند و به راحتی زندگی می کنند.

علی ای درباره انجمن گفت: هدف ما کمک به خانواده های ترور است تا صدای اینها را به محافلی برسانیم که ادعای حقوق بشری دارند و از منافقین حمایت می‌کنند. کسانی که در معرض ترورها قرار گرفتند تبعات روحی و روانی بسیار ماندگاری را متحمل می‌شوند و ما باید تلاش کنیم تا اثرات چنین دردی را کم کنیم.

به گزارش ايسنا انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال 1386 تاسیس شده است.

خانواده های ترور از کشورهایی که به قاتلان اعضای خانواده شان پناهندگی می دهند خواستند تا کشورهایی مثل هلند و دانمارک که به اینها پناهندگی ندهند و به کشور مربوطه تحویل دهند تا به سزای عمل خود برسند.

اين خانواده ها تاكيد كردند: اینها که ادعای خقوق بشر می‌کنند حقوق بشر شامل حال ما نمی‌شود؟ حقوق بشر این است که کسی در خانه خود کشته شود و بعد به قاتل آن پناهندگی داده شود؟

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060704122
  • خبرنگار : 71049