اظهارات وزيران خارجه بنگلادش، مالديو، اريتره، موريس و نپال در بدو ورود به تهران

وزير خارجه نپال در بدو ورود به تهران ابراز اميدواري كرد كه اجلاس غيرمتعهدها در تهران بتواند به اهداف در نظر گرفته شده دست پيدا كند.

وزير خارجه نپال در بدو ورود به تهران ابراز اميدواري كرد كه اجلاس غيرمتعهدها در تهران بتواند به اهداف در نظر گرفته شده دست پيدا كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مستقر در فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره)، وزير خارجه نپال كه به منظور شركت در شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها به تهران سفر كرده است، همچنين ابراز اميدواري كرد كه اين اجلاس بتواند در توسعه روابط كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تاثيرگذار باشد و زمينه نزديكي هرچه بيشتر آنها را فراهم كند.

همچنين وزير خارجه موريس هنگام ورود به فرودگاه امام خميني(ره) تاكيد كرد: ما به دنبال صلح هستيم و اين اجلاس مي‌تواند در راستاي گسترش صلح تاثيرگذار باشد.

وي با بيان اينكه "اين اجلاس فرصت بزرگي براي كشورهاي عضو است و اميدواريم به اهداف خود دست پيدا كند"، گفت: اعضاي اين اجلاس مي‌توانند در راستاي حل مشكلات اقتصادي و از بين بردن فقر، تاثيرگذار باشند.

به گزارش ايسنا، وزير خارجه مالديو نيز در بدو ورود به تهران اظهار كرد: اهميت اين اجلاس چند سالي است كه كمرنگ شده است و اميدواريم با رياست سه ساله ايران، اين اجلاس بتواند اهميت بيشتري پيدا كند و در عرصه جهاني تاثيرگذارتر باشد.

وزير خارجه اريتره نيز خاطرنشان كرد: اين اجلاس براي كشورهاي در حال توسعه كه عضو آن و داراي منافع مشترك هستند، موثر است.

همچنين، وزير خارجه بنگلادش در فروگاه امام خميني(ره) به خبرنگاران گفت: برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها با توجه به تحولات و شرايط كنوني جهان بسيار مهم است و اميدواريم تصميمات اين اجلاس در حل مسائل و چالش‌هاي جهاني تاثيرگذار باشد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060603548
  • خبرنگار : 71038