رئيس‌جمهور اكوادور: موضع ما در مقابل بلندپروازي‌هاي امپرياليستي تغيير نمي‌كند

رئيس‌جمهور اكوادور در مصاحبه‌اي عنوان داشت: فشارهاي وارد شده بر اكوادور پس از اعطاي پناهندگي به جوليان آسانژ ناشي از بلند پروازي‌هاي امپرياليستي برخي كشورهاي جهان است.

رئيس‌جمهور اكوادور در مصاحبه‌اي عنوان داشت: فشارهاي وارد شده بر اكوادور پس از اعطاي پناهندگي به جوليان آسانژ ناشي از بلند پروازي‌هاي امپرياليستي برخي كشورهاي جهان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رافائل كوره‌آ، رئيس‌جمهوري اكوادور در مصاحبه‌اي اختصاصي با شبكه خبري راشا تودي، تاكيد كرد كه ناشي‌گري ديپلماتيك انگليس در واكنش‌هايش در قبال مساله آسانژ تنها باعث نمايش حمايت گسترده از اكوادور شد.

وي تاكيد كرد: علت تاخير اكوادور در اعطاي پناهندگي به جوليان آسانژ ترس از پاسخ آمريكا نبوده بلكه طولاني شدن روند بررسي اصولي قوانين انگليس و قوانين بين‌المللي در كنار بررسي اتهامات مطرح شده عليه آسانژ و همينطور انتظار براي پايان يافتن بازي‌هاي المپيك در شهر لندن عامل اين تاخير بوده و ترس از آمريكا هرگز مطرح نبوده است.

رئيس‌جمهور اكوادور خاطرنشان ساخت، اقدام كشورش در اعطاي پناهندگي به آسانژ كاملا بر اساس قوانين بين‌المللي انجام شده و اگر هم صحبت از عواقبي براي اكوادور مي‌شود مساله مربوط به بلندپروازي‌هاي امپرياليستي و استعمارگري و نژادپرستي برخي كشورهاست.

وي با اشاره به اينكه موضع كشورش در قبال جوليان آسانژ تغيير نخواهد كرد، گفت: به صورت نظري جوليان آسانژ مي‌تواند تا مدتي نامحدود در سفارت اكوادور در شهر لندن بماند مگر تا زماني كه انگليس به تهديد خود براي حمله به سفارت ما براي دستگير كردن آسانژ عمل كند. همانطور كه مي‌دانيم اين تهديد به صورت مكتوب است و انگليس آن را لغو نكرده است.

وي خاطرنشان ساخت: بخش عمده آنچه كه اتفاق خواهد افتاد به اقدامات انگليس و سوئد بستگي دارد و موضع ما نيز همان موضع قبلي است. ما از گفتگو استقبال مي‌كنيم و همه آن چيزي كه مي‌خواهيم تضميني است مبني بر اينكه جوليان آسانژ تنها به خاطر اتهاماتي كه در سوئد عليه وي مطرح شده محاكمه شود و به كشور سومي مسترد نشود يا اينكه آن‌ها مسير امني را براي وي از محل سفارت اكوادور در شهر لندن فراهم كنند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91060402061
  • خبرنگار : 71415