معاون وزير راه و شهر سازي از پيشرفت27 درصدي قطعه اول آزادراه 210 كيلومتري اصفهان ـ شيراز خبر داد كه 134 كيلومتر مسير فعلي را كوتاهتر ميكند.
سيد احمد صادقي در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: قطعه اول آزادراه اصفهان ـ شيراز 27 درصد پيشرفت داشته است، اما ساخت قطعه دوم هنوز آغاز نشده است.
وي ادامه داد: قطعه دوم آزادراه اصفهان ـ شيراز به تازگي به مشاركت گذاشته شده است و پس از تشكيل شركت توسط متقاضي مشاركت بر اين پروژه ساخت اين قطعه نيز آغاز ميشود.
وي با بياد آوري اينكه آزادراهها پروژههاي دولتي نيستند و بخش خصوصي بايد در آن مشاركت كند، گفت: قطعهي دوم نيز همانند قطعهي اول به صورت 50 درصدي بين دولت و بخش خصوصي ساخته ميشود.
صادقي خاطر نشان كرد: با وجود پيشرفت 27درصدي قطعه اول آزادراه اصفهان ـ شيراز دو سال ديگر اين قطعه آماده بهرهبرداري خواهد بود.
به گفته معاون وزير راه و شهرسازي قطعه دوم نيز پس از اغاز، سه سال زمان براي افتتاح ميبرد.
رييس شركت راه و زيرساخت حملونقل كشور گفت: آزادراه اصفهان ـ شيراز به طول 210 كيلومتر به عنوان قطعه مهمي از شبكهي آزادراهها است كه با توجه به اختلاف طول قابل ملاحظهي آن با بزرگراه موجود 134 كيلومتر مسير را كوتاه ميكند.
وي با بيان اينكه آزادراه اصفهان ـ شيراز قطعه مفقوده در شبكه حملونقل كشور است، اظهار كرد: اين آزادراه از محورهاي ارتباطي زميني مهم شمال ـ جنوب تلقي ميشود.
به گفته صادقي 19 دستگاه پل و پنج دستگاه تونل دوقلو رفت و برگشت در مسير آزادراه اصفهان ـ شيراز ساخته ميشود.
وي همچنين درباره موقعيت جغرافيايي آزادراه اصفهان ـ شيراز گفت: اين آزادراه از ايزدخواست در 116 كيلومتري اصفهان آغاز و در امتداد شمال به جنوب تا شمال شيراز ادامه مييابد.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: آزادراه در طول 210 كيلومتر به وسيلهي مبدلهايي به محورهاي سميرم، ياسوج و تختجمشيد متصل ميشود.
وي افزود: با احداث اين آزادراه طول مسير حملونقل جادهاي بين ايزدخواست و شيراز حدود 104 كيلومتر كوتاه ميشود.
انتهاي پيام