دبیر کارگروه فرهنگی ارشاد آستان مقدس قم:

امر به معروف و نهی از منکر موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد

دبیرکار گروه فرهنگی واحد ارشاد آستان مقدس قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد.

دبیرکار گروه فرهنگی واحد ارشاد آستان مقدس قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، عبدالرسول معصومی اظهار كرد: کارگروه فرهنگی واحد ارشاد حرم کریمه اهل بیت(س) از تیرماه سال جاری راه‌اندازی شد و فعالیت خود را با هدف فرهنگ‌سازی، هنجارسازی، گسترش معروف‌ها، جلوگیری از منکَرات و ایجاد پشتوانه محتوایی برای نیروهای شاغل در این واحد آغاز کرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر اعضای کارگروه واحد ارشاد 20 نفر هستند، اظهار كرد: اعضای این کارگروه از نیروهای فعال در عرصه‌های فرهنگی، متخصص در امور ارشادی، آشنا با احکام و آموزه‌های اسلامی، با تجربه و دارای تحصیلات عالی هستند.

وی با بیان این‌که «تاکنون سه جلسه تخصصی تحت عنوان کارگروه فرهنگی واحد ارشاد برگزار شده است» خاطرنشان کرد: بررسی مولفه‌های عضوگیری در واحد ارشاد، چگونگی ارتقآء سطح علمی و معنوی خادمان ارشادی، تعیین مصادیق مبادی آداب در حرم مطهر برای زائران و مجاوران و نحوه برخورد خادمان با افرادی که آداب زیارت را رعایت نمی‌کنند، موضوعاتی بودند که در این جلسات مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

دبیرکار گروه فرهنگی واحد ارشاد آستان مقدس قم اظهار كرد: تامین تغذیه فکری و فرهنگی خادمان واحد ارشاد با هدف ایجاد فضایی سالم و معنوی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مهمترین رویکرد کارگروه فرهنگی واحد ارشاد است.

وی با اشاره به این‌که مسابقه کتابخوانی خادمان ارشاد حرم مطهر در بخش خواهران برگزار شده است افزود: این مسابقه با هدف بالا بردن سطح آگاهی خادمان از مساله امر به معروف و نهی از منکر در بخش براداران نیز برگزار خواهد شد.

وي با بیان این‌كه «انجام كارهای تبلیغی و ارشادی به صورت مكتوب نیز از دیگر فعالیت‌های این واحد است» عنوان کرد: بروشور حدیث و پیام فرهنگی به صورت هفتگی در واحد ارشاد تهیه و تدوین و به خادمان این واحد ارائه می‌شود.

معصومي یادآورشد: واحد ارشاد در دو بخش خواهران و برادران فعالیت می‌کند و خادمان ارشادی وظیفه دارند در وضوخانه‌ها، شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر احكام شرعی را تذكر داده و یادآوری كنند.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر محور اصلی فعالیت‌های واحد ارشاد آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91060301019
  • خبرنگار :