تخريب 38 هکتار از مراتع دامغان در آتش‌‌‌سوزي

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان، از مهار آتش سوزی مراتع روستای آستانه این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان، از مهار آتش سوزی مراتع روستای آستانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه سمنان، حسین شوکتی نیا امروز اول شهریورماه با اعلام این خبر، افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع تابستانه روستای آستانه شهرستان دامغان جمعی از عوامل یگان حفاظت و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و شهر دیباج همراه با تجهیزات و امکانات مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی از سوی عوامل ناشناس به وقوع پیوسته است اظهار کرد: این آتش سوزی با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان و دیباج و دامداران روستای آستانه مهار و خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 38 هکتار از مراتع تابستانه روستای آستانه دامغان در این حادثه دچار حریق شد و 80 درخت از نوع ارس از بین رفت.

شوکتی‌نیا بیان كرد: میزان خسارت وارده در پی وقوع این آتش سوزی و شناسایی عوامل آن از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دامغان در دست بررسی است.

وی از شهروندان خواست وقوع هرگونه آتش سوزی و تخریب مراتع را با تلفن 09696 ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و یا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع دهند.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 91060100410
  • خبرنگار :