به مناسبت هفته جهانی مساجد

پنج باب مسجد توسط شهرداری تهران افتتاح مي‌شود

مشاور شهردار تهران و ريیس مرکز فعالیت‌های دینی گفت : پنج باب مسجد احداث شده توسط شهرداری تهران، به مناسبت هفته جهانی مساجد افتتاح خواهد شد.

مشاور شهردار تهران و ريیس مرکز فعالیت‌های دینی گفت : پنج باب مسجد احداث شده توسط شهرداری تهران، به مناسبت هفته جهانی مساجد افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام ناصحی با تبیین جایگاه حائز اهمیت مساجد در نظام اسلامی اظهار كرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه‌گذار اولین مسجد است، او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت، به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بوده است.

مشاور شهردار تهران از احداث و افتتاح بیش از 50 باب مسجد توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری با هدف رسیدن به چشم انداز تهران ام القری جهان اسلام بحث اعتلای جایگاه مساجد را به صورت ویژه سرلوحه کار خود قرار داده است که یکی از نمونه‌های آن احداث و افتتاح 20 باب مسجد با کاربری‌های عظیم و کلان فرهنگی و اجتماعی بوده است. علاوه بر آن شهرداری تهران بیش از 35 باب مسجد در دست احداث دارد که از این میان پنج باب مسجد توسط شهردار تهران به مناسبت هفته جهانی مساجد افتتاح خواهد شد.

ريیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در ادامه ضمن اشاره به لزوم پرداختن به آرایه‌های ظاهری و معنوی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی خاطرنشان کرد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به صورت مستمر و پیوسته کمک به توسعه، تکمیل، تجهیز و تعمیر مساجد را در دستور کار خود داشته و بحمدالله توانسته طی 5 سال گذشته به نحو احسن در تمامی مساجد تهران ورود پیدا کرده و به طور ویژه نسبت به اعتلای جایگاه عمرانی و معنوی مساجد نقش برجسته‌ای ایفا کرده و اقدامات گسترده‌ای در این خصوص داشته است.

ريیس ستاد اقامه نماز شهرداری تهران در پایان گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر این هماهنگی و انسجام می‌باشد. در مساجد است که افراد نمازگزار همچون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش درآورند. همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا به نماز و عبادت پرداخته و سرود توحید را زمزمه می‌کنند.

لذا توجه به مساجد و تلاش و اهتمام ویژه جهت تعالی این بیوت الهی، وظیفه‌ای است که در نظام اسلامی بر دوش همه کارگزاران و مسوولان سنگینی می‌کند. ان‌شاءالله با عنایت خداوند سبحان بتوانیم بیش از پیش جهت شکوفایی و اعتلای بعد ظاهری و معنوی مساجد ساعی و خدمت‌گزار باشیم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91053118525
  • خبرنگار :