بازديد رييس مجلس شوراي اسلامي از اردوي تيم‌هاي ملي پارالمپيك

رييس مجلس شوراي اسلامي از اردوي تيم هاي پارالمپيك اعزامي به رقابت‌هاي 2012 لندن بازديد كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي از اردوي تيم هاي پارالمپيك اعزامي به رقابت‌هاي 2012 لندن بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني با حضور در جمع تيم‌هاي واليبال، وزنه‌برداري، تنيس روي ميز و تيراندازي در كمپ تيم‌هاي اعزامي به پارالمپيك 2012 لندن تصريح كرد: ورزشكاران جانباز و معلول با شركت در ورزش‌هاي مختلف علاوه بر تربيت بدن، روح خودشان را هم تربيت مي‌كنند ضمن اين كه حضور اين ورزشكاران باعث مي‌شود ديگران هم از اراده قوي آنها درس بگيرند.

وي ابراز اميدواري كرد كه حضور ملي‌پوشان پارالمپيك در رقابت‌هاي لندن براي ملت ايران باعث افتخار باشد و دست پر به كشور بازگردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تاثيرات مثبت ورزش بر روحيه معلولان خطاب به آنان خاطرنشان كرد: تاثير مثبت حضور شما در ورزش‌ها نه فقط بر معلولان بلكه بر تمام ملت ايران است و نشان مي‌دهد ضعف جسمي به معني ناتواني نيست بلكه مي‌شود با اراده بر معلوليت‌ها تفوق پيدا كرد.

لاريجاني يادآور شد: اين حضور درسي براي همه ملت ايران و يك حركت سازنده است و به ما كه در مسير توسعه هستيم مي‌آموزد كه بايد اراده خود را تقويت كنيم.

وي افزود: حضور شما در رقابت‌هاي بين‌المللي باعث غرور ملي خواهد بود؛ چنانكه در چند دور گذشته هم افتخارات خوبي را نصيب ملت ايران كرده‌ايد.

رييس مجلس با بيان اينكه درصد كمي از معلولان به ورزش روي مي‌آورند، گفت: با اين وجود تاثيرات ورزش در ارتقاي سطح سلامت جسم و روح همان تعداد از معلولان بسيار چشمگير است.

در جريان بازديد لاريجاني از اين اردو، يكي از ورزشكاران حمايت بيشتر مجلس از ورزش جانبازان و معلولان را خواستار شد كه لاريجاني در پاسخ به وي گفت: پيشنهادات خود را به مجلس ارائه دهيد تا بررسي شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91053017733
  • خبرنگار : 71359