نصرالله: ايران حق مطلق است و بايد در كنارش ايستاد/اسراييل از حمله به ايران مي‌ترسد

دبيركل حزب الله لبنان گفت: مشكل اسراييل اين است كه ايران كشوري اسلامي و قدرتمند است و افق‌هاي زيادي براي پيشرفت پيش‌رو دارد.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: مشكل اسراييل اين است كه ايران كشوري اسلامي و قدرتمند است و افق‌هاي زيادي براي پيشرفت پيش‌رو دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد حسن نصرالله در سخناني در روز جهاني قدس در ضاحيه جنوبي بيروت با اشاره به مساله ايران بيان كرد: سخنان اسراييل درباره حمله به ايران به بهانه وجود برنامه‌هاي هسته‌يي ايران افزايش مي‌يابد و اين در حالي است كه وقت تنگ است و اسراييل مي‌داند كه در رابطه با برنامه‌ي هسته‌يي ايران دارد به جهانيان دروغ مي‌گويد.

او ادامه داد: برنامه‌ هسته‌يي ايران صلح‌آميز است و هيچ كس حتي ساده‌ترين دليل و مدركي ندارد كه مدعي شود برنامه‌ هسته‌يي ايران نظامي است. جمهوري اسلامي ايران صراحتا اعلام كرده است كه برنامه‌ي هسته‌يي‌اش صلح‌آميز است و حضرت امام خامنه‌اي صراحتا در فتوايي شرعي، درباره سلاح هسته‌يي سخن گفته‌اند.

دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: مشكل اسراييل در جاي ديگري است مشكل آن اين است كه ايران كشوري اسلامي و قدرتمند است و افق‌هاي زيادي براي پيشرفت در همه زمينه‌ها پيش رو دارد. ايران با وجود تمام توطئه‌هاي جهان به اصول عقايدي و ديني‌اش در قبال مساله فلسطين و قدس و ملت فلسطين پايبند است و تعهداتش فراتر از چانه‌زني‌ها و محاسبات سياسي است.

نصرالله ادامه داد: مشكل اسراييل اين است كه ايران در كنار همه ملت‌هاي منطقه و تحركات مقاومت در منطقه ايستاده است و از جنبش‌هاي مقاومت حمايت مي‌كند.

وي تاكيد كرد: ايران براي اسراييل دشمن اول به شمار مي‌رود. زماني‌كه ايران به دشمن اول اسراييل تبديل شود آيا نبايد اين مساله براي ملت‌هاي عربي و اسلامي معنايي داشته باشد؟ در روز جهاني قدس ما مي‌گوييم كه معتقديم اسراييل باطل مطلق است و ايران مخالف مطلق اسراييل است و آيا اين به آن معنا نيست كه ايران حق مطلق است و بايد در كنارش ايستاد؟

به گزارش شبكه المنار، دبيركل حزب‌الله لبنان بيان كرد: امروز در اسراييل درخصوص حمله به ايران در سطوح مختلف سياسي و نظامي جدالي درباره چگونگي برخورد با ايران ايجاد شده است؛ اين كه به آن حمله كنند يا خير. نتانياهو و باراك خواهان حمله هستند اما با مخالفت‌هاي بسيار زيادي مواجهند كه اين اختلافات ارتباطي با ارزش‌ها، عرف و قوانين بين‌المللي ندارد بلكه به هزينه‌ها و فايده كار نظامي و داستان سود و زيان‌هاي آن برمي‌گردد. اين انديشه اسراييل صهيونيست است. از اين رو از شروع جنگ با عرب‌ها و كشورهاي عربي پرهيز نمي‌كردند چرا كه هزينه‌اش بسيار كم‌تر از سودهاي هنگفت آن بود و در شروع جنگ ترديد نمي‌كردند. اما در رابطه با ايران چه سودي وجود دارد. اختلافاتي بر سر سود و هزينه وجود دارد.

دبيركل حزب‌الله لبنان تصريح كرد: نتانياهو و باراك به ملت‌هاي‌شان دروغ مي‌گويند؛ نزديكان‌شان مدعي‌هستند كه تعداد تلفات بين 300 تا 500 نفر است اما نظاميان مي‌گويند كه تعداد تلفات ده‌ها هزار نفر است كه نظر نظاميان دقيق و كارشناسانه است.

او افزود: اگر كه ايران ضعيف باشد يا دستش كوتاه باشد، يا اگر كه مقتدر اما ترسو باشد اين جدال‌ها در داخل اسراييل و بمباران تاسيسات هسته‌اش چه فايده‌اي داشت، چرا بمباران نمي‌كنند؟ زيرا كه ما مطمئن هستيم و مي‌دانيم كه جمهوري اسلامي ايران پاسخ محكم و بسيار عظيمي به آن‌ها خواهد داد.

نصرالله ادامه داد: من نمي‌گويم كه اسراييل به ايران حمله نخواهد كرد؛ نه من اين را نمي‌گويم بلكه مطمئن هستم كه اسراييل بسيار نگران است و از حمله به ايران بسيار بسيار مي‌ترسد. و اين امر بسيار مهم است.

دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به مساله ربودن امام موسي صدر و همراهانش گفت:‌ نظام قذافي سقوط كرد و وضعيت جديدي در ليبي ايجاد و زندان‌هاي آن باز شده‌اند. شهرها و مكان‌هايي هستند كه نمي‌دانيم در آن‌جا مخفيگاه‌هايي وجود دارد يا خير و وضعيت آن‌ها چگونه است. و اين كه آيا مسوولان ليبيايي با جديت كامل و واقع‌گرايانه با اين مساله برخورد مي‌كنند يا خير.

او ادامه داد: جاي دارد در روز جهاني قدس از امام موسي صدر، امام بزرگوار و بزرگ مقاومت و بنيانگذار مقاومت در لبنان يادي كنيم. ما از مسوولان ليبي انتظار داريم و از مسوولان لبناني پيگير اين مساله نيز مي‌خواهيم كه با تمام جديت اين مساله را پيگيري كنند چرا كه زمان به نفع اين مساله نيست. ماه‌ها از سقوط نظام قذافي مي‌گذرد اما چه شد؟ اين مساله بايد در توجه مسوولان لبناني و همه ما باشد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052817116
  • خبرنگار : 90068