علی زاهدی ـ تهیهکننده برنامههای مناسبتی از جمله «ماه عسل» و «جزر و مد» ـ دربارهي همكاري با مجرياني كه پس از مدتي در تلويزيون چهره ميشوند، گفت: افرادی مانند فرزاد حسنی، احسان علیخانی، وحید یامین پور و حسین رنجبر افرادی بودهاند که تاکنون با من کار کردهاند و پس از مدتی دیده شدهاند؛ البته به نظر من این افراد شایستگی و توانایی قهرمان شدن را داشتهاند و این ویژگی در ذات آنها وجود داشته است؛ فقط کافی بوده که امکانات در اختیار آنها قرار بگیرد تا توانایی خود را نشان بدهند.
*** برنامهسازي مثل بازي فوتبال است
به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، اين برنامهساز مناسبتي در گفتوگويي خاطرنشان كرد: البته من همیشه گفتهام که من به شخصه کاری نکردهام و همه مجموعهای که در کنار هم قرار گرفتهاند، هدفشان تخریب همدیگر نبوده و به هم کمک کردهاند تا برنامهي خوبی ارائه داده شود. همه چیز را مانند فوتبال میبینم و بر این باور هستم که همهي افراد در تیم برنامهسازی باید بتوانند با پاسکاری درست برنامه را به سر انجام برسانند.
زاهدی دربارهي ستارهسازی در تلویزیون گفت: این موضوعی است که وجود دارد؛ البته تصمیم خود افراد هم در این راستا بیتاثیر نیست. مجریان میتوانند با انتخابهایشان رو به بالا یا پايین حرکت کنند. گاه افراد به علت شرایطی که در آن قرار میگیرند و یا به دلیل نبود مشاور تصمیمات غلطی میگیرند که باعث سقوطشان میشود. هر مجری باید درک درستی از جایگاه خود داشته باشد.
*** عليخاني بهترين گزينه براي اجراي «ماه عسل»
تهیهکننده «نیمروز» گفت: به نظر من و بدون شک احسان علیخانی بهترین گزینه برای اجرای برنامه «ماه عسل» است و در این موضوع شکی نیست. نمیدانم افرادی که تصمیم گرفتهاند علی ضیاء را برای این برنامه انتخاب کنند در این زمینه فکر کردهاند یا نه به هر حال امیدوارم که تصمیمشان درست بوده باشد. گرچه ظاهر قضیه این را نشان نمیدهد. در زمینهي انتخاب مجری برای برنامهها باید یک تیم به طور برنامهریزی شده و حساب شده تصمیمگیری کنند.
او اذعان کرد: من به شخصه قبل از برنامه با چند مجری مانند احسان علیخانی و فرزاد حسنی به عنوان مشاوره صحبت میکنم که آنها به من مشورت بدهند که فضای برنامه من چه مجری را میطلبد. بدون شک هر تهیه کنندهای دوست دارد بهترین برنامه را بسازد و قبل از برنامه و در فضای مجازی او فکر میکرده که کارش جواب میدهد اما بعد از اینکه برنامه بر روی آنتن میرود مشخص میشود که این تصمیم درست بوده یا نه.
*** مدیران رسانه با شامهشان تشخیص دهند الان مردم به چه برنامهای نیاز دارند
زاهدی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما برنامهي موفق چگونه برنامهای است؟ گفت: به نظر من برنامهای موفق است که تاثیرگذار باشد و اثرات آن در جامعه نمودار شود و سالهای آینده هم تاثیرات آن برنامه قابل مشاهده باشد به نظر من شروع خوب برنامهای بود که این ویژگی را داشت و من آن را بر سایر برنامههایی که تاکنون ساختهام ترجیح میدهم.
او در همین راستا ادامه داد: تهیهکنندگان و مدیران رسانه وظیفه دارند که با شامهشان تشخیص دهند که الان رسانه و مردم به چه نوع برنامهای نیاز دارند و چه چیزی میخواهند. من دلیلی نمیبینم که دوباره مردم «کولهپشتی» یا «نیمروز» را دوست داشته باشند. فضا و آدمهای مناسب باید در کنار هم قرار داشته باشند.
*** شاید یک مجری جوان درک نکند که چرا نباید شلوار جین بپوشد
او در رابطه با نحوهي پوشش مجریان در رسانه گفت: باید همان تیمی که از آن نام بردم در ارتباط با مد و نحوهي پوشش مجریان هم تصمیمگیری کنند؛ شاید یک مجری جوان درک نکند که چرا نباید شلوار جین بپوشد اگر مسائل روانشناختی، جامعه شناختی و چگونگی اجرا در رسانه برای این افراد حل شود و این افراد در این زمینه توجیه شوند، این مسائل پیش نمیآید. مجری باید لباسی بپوشد که در شأن رسانه باشد حال خود رسانه باید در این زمینه دست به کار شود و یا مدلهایی بیاورد که مجریان از آن در رسانه استفاده کنند و یا مجریها لباسهای مناسبی استفاده کرده و آن لباسها را در جامعه مد کنند. به نظر من مجریها باید لباسهای متعادلتری را انتخاب كنند.
انتهاي پيام