لزوم هماهنگي میزان تولید و مصرف محصولات كشاورزي

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح پایلوت کشت هماهنگی در میزان تولید و مصرف است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح پایلوت کشت هماهنگی در میزان تولید و مصرف است.

عبدالرضا تاکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: میزان تولید و مصرف محصولات كشاورزي هماهنگ نیست و این عدم هماهنگی در بعضی از زمان‌ها موجب افزایش و در بعضی از مواقع موجب کاهش قیمت می‌شود.

تاکی درباره این که شهرضا پایلوت طرح کشت کشاورزی در استان انتخاب شده، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح هماهنگی میزان تولید و مصرف در بخش کشاورزی است، تا به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آسیب کمتری وارد شود.

وی گفت: با برگزاری جلسات متفاوت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان، فرمت‌های آب، اقلیم، خاک و... منطقه مهیار شهرضا جهت طرح پایلوت در حال آماده سازی است.

تاکی بیان کرد: در طرح پایلوت کشت، کشت سازگار با منطقه مشخص می‌شود و در مورد نحوه تولید محصول بیشتر و باصرفه اقتصادی برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا اظهار کرد: با پیگیری‌های فراوان برای فراهم کردن اعتبار برای آبیاری سیار به باغات کشاورزی، هنوز این امر مهم محقق نشده است.

تاکی ادامه داد: باید طوری عمل شود تا باغات کشاورزان در این دو ماهه از خشکی و نابودی در امان بماند. بخش بخشي کشاورزی آسیب پذیر است كه نیازمند همراهی و همکاری تمام مسؤولان و دستگاه‌ها است.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۲:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91052515541
  • خبرنگار :