رييس كل دادگستري كهگيلويه و بويراحمد: امر به معروف نسبت به راهكارهاي كيفري اولويت دارد

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهکارهاي کيفري هميشه بايد وجود داشته باشد اما امر به معروف و نهي از منکر اولويت دارد.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهکارهاي کيفري هميشه بايد وجود داشته باشد اما امر به معروف و نهي از منکر اولويت دارد.

به گزارش ايسنا، علي جمادي در گردهمايي مبلغان ديني که به منظور بررسي نيازمندي‌هاي فرهنگي بخش مارگون شهرستان بويراحمد برگزار شد، تصريح كرد: هدف قانونگذاران در ادوار مختلف تاريخي حمايت از بزه‌ديده و فراهم آوردن نوعي تشفي خاطر محکوم‌عليه است. با وجود سخت‌گيري‌هايي که در طول تاريخ در جامعه بشري صورت گرفته همه‌روزه شاهد افزايش جرم و انحراف هستيم.

وي در ادامه به مسائل نويدبخش اسلام در طول 14 قرن گذشته اشاره كرد و افزود: هدف دين اسلام از ابتداي ظهور بر اين مبنا بوده که راهکارهايش قهرآميز نباشد و مردم با جان و دل آن را قبول داشته باشند که مهم‌ترين نظر در اين خصوص پيشگيري غير کيفري اجتماعي امر به معروف و نهي از منکر است.

رييس شوراي قضايي كهگيلويه و بويراحمد نهادينه شدن فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه را سبب ايجاد يک امنيت پايدار در همه سطوح جامعه دانست و به نقش تعيين‌کننده اين اصل در فروع دين پرداخت و خاطرنشان كرد: اگر به نقش امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به خوبي پرداخته شود خيلي از مشکلاتي که امروزه از آن به عنوان معضل ياد مي‌کنيم وجود نخواهد داشت. در واقع امر به معروف و نهي از منکر مراتبي در مذهب خودمان دارد و تا دير نشده ما بايد بيش از گذشته به اين موضوع بپردازيم.

جمادي در پايان با بيان اينکه راهکارهاي کيفري عملا راهکار نيست، يادآور شد: راهکارهاي کيفري بايد وجود داشته باشد اما اصل موضوع در امر به معروف و نهي از منکر است که روحانيون نقش اساسي در اين زمينه دارند و الگويي براي مردم هستند. امر به معروف در جامعه، خانواده، مدارس و صدا و سيما همه به عنوان راهکارهايي هستند که از اين موضوع حقوقدانان به عنوان راهکارهاي غير کيفري پيشگيري از انحراف و جرم ياد مي‌کنند.

انتهاي پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91052414873
  • خبرنگار :