اعلام آمادگی امارات برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ايران

وزیر کشور امارات در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوظبي برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ايران اعلام آمادگي كرد.

وزیر کشور امارات در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوظبي برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ايران اعلام آمادگي كرد.

شیخ سیف بن زاید آل نهیان، وزیر کشور امارات در تماس تلفنی با محمدرضا فیاض، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران و آسیب دیدگان زلزله در شمال غرب ایران ، آمادگی کشورش را برای ارسال کمک های انسان دوستانه ، همچنین اعزام تیم های امداد و نجات مجهز به بال‌گرد ، دستگاه و سگ های زنده یاب و همچنین کمک‌های پرشکی به مناطق خسارت دیده اعلام کرد.

وی اضافه کرد:ملت ایران ، ملت برادر و جمهوری اسلامی ایران همسایه همیشگی ماست. از این رو ، وظایف برادرانه و همسایگی ایجاب می‌کند که همه امکانات ، در اختیار مردم ایران قرار گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی در امارات ضمن تشکر از دولت امارات ابراز داشت که مراتب را به دولت جمهوری اسلامی ایران منعکس خواهد کرد.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه نیز در پیامی که توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران به وزیر کشور امارات منتقل شد ، با اشاره به توانمندی دستگاه‌های ذیربط ایرانی برای رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله و همچنین سرعت عمل سازمان‌های مسوول ایرانی ، از نیت انسان دوستانه و ابراز علاقه برادرانه دولت امارات نسبت به حادثه زلزله در ایران تشکر کرد.

همچنین دکتر فقیه ، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، با تشکر از اظهار آمادگی دولت امارات عربی متحده برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان ، اعلام کرد در حال حاضر حوزه حادثه و حجم خسارات در اندازه حوادث غیرمترقبه بین المللی نیست ، لاکن در صورتیکه حادثه گسترش یابد و نیاز به کمک باشد ، اولویت جمهوری اسلامی ایران در خواست کمک از همسایگان به ویژه کشورهای برادر مانند امارات خواهد بود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052414757
  • خبرنگار :