همايش مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين

قدومي:به قدرت رسيدن اسلام‌گرايان در منطقه جايگاه اصلي فلسطين را احيا مي‌كند

نماينده جنبش حماس در تهران با بيان اين كه ما بايد قدرت ياري حق و دفاع از آرمان‌هاي عادلانه خود را داشته باشيم، تصريح كرد: نخبگان جهان اسلام و عرب در فاصله گرفتن از توده‌هاي مردمي و غرق شدن در درياي تئوري‌هاي خود عادت كرده بودند كه بو عزيزي خودش را در تونس به آتش كشيد و زنگ بيداري را به صدا در آورد، اين‌جا بود كه قيام عليه ظلم، انحصارطلبي، سركوب و ديكتاتوري آغاز شد.

نماينده جنبش حماس در تهران با بيان اين كه ما بايد قدرت ياري حق و دفاع از آرمان‌هاي عادلانه خود را داشته باشيم، تصريح كرد: نخبگان جهان اسلام و عرب در فاصله گرفتن از توده‌هاي مردمي و غرق شدن در درياي تئوري‌هاي خود عادت كرده بودند كه بو عزيزي خودش را در تونس به آتش كشيد و زنگ بيداري را به صدا در آورد، اين‌جا بود كه قيام عليه ظلم، انحصارطلبي، سركوب و ديكتاتوري آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرويس بيداري اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خالد قدومي، نماينده جنبش حماس در تهران در سخناني در همايش مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين با تسليت و ابراز هم‌دردي خود با ملت، مسوولان و مقام معظم رهبري كشورمان و هم‌چنين بازماندگان قربانيان زلزله استان آذربايجان شرقي، گفت: حق، عدالت و قدرت سه عنصر تكميل‌كننده يكديگر به شمار مي‌روند كه هيچ يك از آن‌ها به تنهايي نمي‌تواند داوم داشته باشد. ما در امت اسلام و منطقه عربي در چندين دهه گذشته از اين تكامل محروم بوده‌ايم. اساسا ما صاحبان حق هستيم و آرمان‌هاي ما آرمان‌هايي عادلانه است ولي قدرت از ما سلب شده و ظلم و ستم بر ما مستولي گشته و رژيم‌هاي ديكتاتور يك ميليارد و 250 ميليون مسلمان را در سطح جهان در رده‌هاي پايين قرار داده بودند.

او با طرح اين سوال كه اين قيام چه ماهيتي داشته است و آيا مي‌توان آن را بيداري اسلامي خواند؟ بيان كرد: زماني كه حسن‌ البنا به تنهايي مردم را به راه مستقيم فرا مي‌خواند هواداران جماعت اخوان‌المسلمين در آن زمان به بركت اين مبارز احياگر به صدها هزار نفر در پنج قاره جهان رسيد. او قدس و فلسطين را وجهه‌ي همت خود قرار داد و سرانجام نيز ترور شد. سپس سيد قطب به او پيوست و او نيز شهيد شد.

نماينده جنبش حماس در تهران با اشاره به سير مبارزات مردمي گفت: امام خميني (ره)‌ انقلابي را رهبري كردند كه تاريخ به آن گواهي داد اين انقلاب در واقع در مواجهه با سلطه استكبار بود. قدس و فلسطين در دل امام جاي داشت و او حمايت از فلسطين را با اعلام فتوايي در تحريم دشمن‌ صهيونيستي آغاز كرد و به دليل شوراندن توده‌هاي مردمي عليه قدرت‌هاي استكباري و سلطه‌جو به خارج تبعيد شد و زماني كه پيروزي نصيب مردم ايران شد آن‌ها به سفارت اسراييل رفته و سركردگان فساد و استعمار را از آن‌جا بيرون كردند. امام (ره) سنتي را پايه‌ريزي كرد كه ما اين روزها سالروز آن را به عنوان روز جهاني قدس جشن مي‌گيريم.

وي با اشاره به نامگذاري روز قدس از سوي امام خميني (ره) گفت: امام مساله فلسطين را مساله كل مسلمانان قلمداد مي‌كردند چون معتقد بودند اگر عامل مشتركي در ميان باشد كه بتواند انسان‌هايي با تابعيت‌هاي مختلف را گرد هم آورد همان آرمان آزادي قدس شريف خواهد بود. امروز مساله قدس به عنوان عامل خيزش ملت‌هاي عربي عليه ديكتاتوري و ظلم به شمار مي‌رود.

قدومي افزود: آزادي قدس بخشي از اولويت‌هاي جوانان و توده‌هاي مردم در كشورهاي انقلابي بوده و هست. بي‌ترديد رويدادهاي منطقه عربي و بيداري اسلامي تدبير پروردگار و انتخاب ملت‌ها و گروه‌هاي مقاومت است. در واقع اين فرصتي گران‌بهاست كه خداوند به ما نخبگان جنبش‌هاي اسلامي و مبارز اعطا كرده از اين رو نبايد بي‌تفاوت باشيم و منتظر حركت تاريخ بمانيم كه تاريخ به ما رحم نخواهد كرد. بايد از فرصت استفاده كرده و براي نقش‌آفريني دست به كار شويم زيرا طرف مقابل در كمين است و مي‌خواهد شرايط را به نفع خود مديريت كند و سمت و سوي تحولات را به جهتي پيش ببرد كه به دور از منافع و مصالح ميهن و امت است.

نماينده جنبش حماس در تهران با بيان اين كه آن چه در منطقه رخ داده، يك تغيير مثبت است ولي به بار نشستن آن زمان مي‌خواهد، گفت: به قدرت رسيدن اسلام‌گرايان جايگاه اصلي مساله فلسطين را احيا مي‌كند. اين امر ايجاب مي‌كند كه ما در طرح‌هاي راهبردي و تاكتيك‌هاي مقطعي خود تجديدنظر كنيم و برنامه‌هاي خود را بر اساس آن تنظيم كنيم.

قدومي با اشاره به گسترش يافتن دامنه مقاومت گفت: مقاومت امروز ورد زبان ملت‌ها شده و به عشق و گزينه آنان در تمامي كشورها مبدل شده است. كشورهايي كه مخالف مقاومت به شمار مي‌رفتند اكنون در خط مقدم مقاومت قرار گرفتند،‌ مقاومت امروز به ياري خدا در محيطي مناسب راه خود را بيايد. از خداوند مي‌خواهيم تا كشورهاي اسلامي و عربي هر چه زودتر شاهد ثبات و استقرار باشند تا راه آزادسازي قدس را در پيش بگيرند.

در پايان اين همايش از شيخ مصطفي رهنمايي معروف به رهنما به عنوان يكي از كساني كه در راه آرمان فلسطين مجاهدت‌هايي داشته است، تقدير شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 91052314566
  • خبرنگار : 90068