نماينده ورزقان از آخرين وضعيت زلزله‌زدگان به ايسنا گفت

نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي آخرين وضعيت زلزله‌زدگان در شهرستان‌هاي اهر، هريس و ورزقان را تشريح كرد.

نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي آخرين وضعيت زلزله‌زدگان در شهرستان‌هاي اهر، هريس و ورزقان را تشريح كرد.

الله‌وردي دهقاني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مردم نوع دوست كشورمان و همچنين بسياري از نهادها كمك‌هاي خوبي را به مناطق زلزله‌زده رسانده‌اند اما توزيع امكانات بعضا به درستي مديريت نشده است، در مراكز شهرستان نيز كه زلزله‌زدگان براي طلب كمك حضور پيدا كردند اقلام به صورت دستي بين آنها توزيع شده است.

وي جمعيت 300 هزار نفري شهرستان‌هاي اهر،‌هريس و ورزقان را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق آخرين اطلاعي كه داريم بيش از 300 كشته و سه هزار مصدوم از زلزله روز شنبه به جا مانده است كه حدود 100 نفر از جان‌باختگان و هزار نفر از مصدومان مربوط به ورزقان هستند.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه در ساعات اوليه پس از وقوع زلزله برخي زيرساخت‌ها خراب شده، گفت: ارتباطات مخابراتي نيز تا ديروز قطع بوده و روز گذشته تلفن سيار موقت برپا شد كه وضع قدري بهتر شد البته تا عصر ديروز در بسياري از مناطق برق نبود و بسياري از زلزله‌زدگان 24 ساعت بعد از زلزله در قطعي برق به سر برند.

وي با اشاره به آسيب ديدن جاده، پل و ساختمان‌هاي اداري مناطق زلزله‌زده گفت: در ورزقان پنجاه درصد منازل قابل سكونت نيست و تمامي روستاها نيز با توجه به بافت گلي فرو ريخته و ترك برداشته‌اند، البته با توجه به اينكه زلزله در عصر روز شنبه ساعت 5 به وقوع پيوسته و اين فصل،‌ فصل برداشت و كار مردم بوده تعداد كشته‌شدگان كمتر از حد انتظار بود اما ما آواره و زلزله‌زده بيشتري داريم.

نماينده مردم ورزقان در مجلس با بيان اينكه مردم عمدا بيرون از خانه‌ها هستند و نيازمند چادر، پتو، آب و كمك هموطنان هستند گفت: اميدواريم وضعيت شهرستان‌هاي زلزله زده به خوبي مديريت شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314553
  • خبرنگار : 71132