ايرانپور از تاثيرات مخرب آلايندگي فولاد مباركه بر سلامتي مردم منطقه مي‌گويد

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بالاترين آمار ابتلا به بيماري ام.‌اس بدليل آلايندگي فولاد مباركه مرتبط با شهرستان مباركه است و متاسفانه مسئولين، فكري براي اين موضوع نكرده‌اند.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بالاترين آمار ابتلا به بيماري ام.‌اس بدليل آلايندگي فولاد مباركه مرتبط با شهرستان مباركه است و متاسفانه مسئولين، فكري براي اين موضوع نكرده‌اند.

علي ايرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطر نشان كرد: در شهرستان مباركه شركت فولاد مباركه به عنوان يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليدي كشور وجود دارد و از سويي هم يكي از آلاينده‌ترين صنايع در منطقه در اين شهرستان است اما براي اين بخش از اين كارخانه فكري نمي‌شود.

وي افزود: كشاورزي،‌ اقتصاد و سلامت مردم متاثر از آلايندگي فولاد مباركه و خشكي زاينده‌رود در حال نابودي است و باغات ميوه منطقه مباركه نيز به دليل شرايط نامناسب زيست‌محيطي به طور كامل از بين رفته است و اين در حالي است كه سازمان محيط زيست تقريبا شركت فولاد مباركه را از ليست صنايع آلاينده خارج كرده است.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بيماري‌هايي مانند ام.‌اس و بيماري‌هاي تنفسي كه مردم منطقه مباركه با آنها مواجهند، اظهار داشت: متاسفانه با وجود آمار بالاي اين بيماري‌ها، وزارت بهداشت براي ارتقا و تجهيز بيمارستان شهرستان مباركه اقدام لازم انجام نداده است و اتاق عمل اين بيمارستان براي تجهيز و راه‌اندازي سا‌لهاست كه منتظر بودجه دولتي است.

ايرانپور تصريح كرد: طبق قولي كه رييس سازمان محيط زيست داده است قرار شده بعد از ماه مبارك رمضان كارشناسان اين سازمان بازديدي از منطقه و كارخانه فولاد مباركه انجام دهند لذا با توجه به اين موضوع، من از ايشان مي‌خواهم كه اين بازديد به صورت سرزده و بدون اعلام قبلي باشد.

وي تاكيد كرد: لازم است وزارت بهداشت نيز با فرستادن كارشناسان خود به منطقه مباركه، علل افزايش بيماري‌هايي مانند ام‌.اس را به صورت علمي در اين شهرستان بررسي كرده و براي درمان مردم منطقه اقدام لازم را انجام دهند.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: با توجه به وجود كارخانجات فولاد مباركه و سيمان سپاهان در منطقه مباركه استان اصفهان بايد امكانات بهداشتي، درماني و پيشگيرانه در اين منطقه افزايش پيدا كند و مسئولين به طور مضاعف به آن رسيدگي كنند و اين كارخانجات نيز با بهره‌گيري از فيلترهاي خود و امكانات ديگر كه متاسفانه همه آنها براي كاهش هزينه‌ها بلااستفاده مانده است از آلايندگي خود كاسته تا مردم بيش از اين دچار مشكل نشوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خشكسالي چند سال اخير زاينده‌رود، گفت: در گذشته در منطقه اصفهان، مباركه، فلاورجان، لنجان و شهرستان‌هاي تابعه طوماري با نام طوماري شيخ بهايي وجود داشت كه با بهره‌گيري از آن حق آب كشاورزان حاشيه زاينده‌رود داده مي‌شد، اما در سال‌هاي اخير صنايع استان با پرداخت هزينه‌هايي كه خارج از اختيار و توان كشاورزان است از حق آب كشاورزان استفاده مي‌كنند و من پيشنهاد مي‌كنم براي اينكه هم مشكل كشاورزان و هم مشكل صنعت مرتفع شود از حق آب پرداختي صنايع خسارت ناشي از خشكسالي به كشاورزان منطقه پرداخت گردد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314223
  • خبرنگار : 71184