تكليف غار نخجير به‌زودي مشخص مي‌شود

آيا گسل نخجير تهديدي براي جان گردشگران است؟

كارگروه ملي غارشناسي كشور به‌زودي درباره‌ي بستن يا نبستن غار گردشگري «نخجير» تصميم مي‌گيرد.

كارگروه ملي غارشناسي كشور به‌زودي درباره‌ي بستن يا نبستن غار گردشگري «نخجير» تصميم مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چال نخجير از يك سال پيش موضوع بحث كارگروه ملي غارشناسي كشور بوده است، چراكه نماينده‌ي سازمان زمين‌شناسي با نشان دادن تصاوير و نقشه‌هايي، مسؤولان را متوجه‌ي گسل خطرناكي كرد كه نخجير روي آن قرار گرفته است و احتمال دارد تهديدي براي جان گردشگران و غارنوردان باشد.

نماينده‌ي سازمان زمين‌شناسي در اين كارگروه، آن زمان تأكيد داشت كه امنيت غار گردشگري نخجير به‌خاطر وجود اين گسل بسيار پايين است و بايد دهنه‌ي غار بسته شود.

كارگروه ملي غارشناسي پس از گذشته حدود يك سال، در نخستين جلسه‌ي امسال خود نيز بار ديگر «غار نخجير» را مورد بررسي قرار داد و اين‌بار نماينده‌ي سازمان زمين‌شناسي، تصاوير جديدتري را از تخريب داخل غار نشان داد كه آن‌ها احتمال دادند ناشي از حساسيت بالاي گسل نخجير است.

اما در اين جلسه صرفا موضوع بسته شدن دهانه‌ي غار مطرح نشد، بلكه پيشنهاد تازه‌تري هم مبني بر اين‌كه هيأتي فني شامل كارشناسان زمين‌شناسي بازديدي را از اين غار به عمل آورند و ارزيابي‌هاي لازم را درباره‌ي ميزان خطرناك بودن گسل و سطح امنيت اين غار گردشگري انجام دهند، داده شد.

حالا گروه فني زمين‌شناسي بازديد خود را انجام داده و گزارش خود را نيز آماده كرده و قرار است در جلسه‌ي كارگروه ملي كه به‌زودي تشكيل مي‌شود، آن را ارائه كند تا سرانجام تكليف غار گردشگري نخجير مشخص شود كه آيا بايد روي گردشگران بسته شود يا بايد ايمني آن را حفظ كرد تا مردم همچنان به بازديدهاي خود ادامه دهند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91052314138
  • خبرنگار : 71021