روز جهاني قدس و تحولات منطقه

قدومي: دامنه مقاومت از حماس، جهاد، حزب‌الله، ايران و سوريه فراتر رفته است

نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در تهران، مساله قدس را عامل خيزش ملت‌هاي عربي عليه ديكتاتوري و ظلم دانست.

نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در تهران، مساله قدس را عامل خيزش ملت‌هاي عربي عليه ديكتاتوري و ظلم دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خالد قدومي صبح يك‌شنبه در سخناني در نشست "روز جهاني قدس و تحولات منطقه" با طرح اين سوال كه چرا امام خميني (ره) جمعه آخر ماه مبارك رمضان را روز قدس ناميد؟ گفت: اين مساله به درك درست امام خميني باز مي‌گردد كه مساله فلسطين را مساله كل مسلمانان قلمداد مي‌كردند زيرا اگر يك عامل مشترك در ميان باشد كه بتواند انسان مصري،‌ تونسي، ليبيايي، سوري، بحريني و عراقي را با يكديگر متحد كند همان آرمان آزادي قدس شريف خواهد بود. در حقيقت آزادي قدس شريف بخشي از اولويت‌هاي جوانان و توده‌هاي مردم و كشورهاي انقلابي بوده و هست.

او ادامه داد: بي‌ترديد رويدادهاي منطقه عربي و بيداري اسلامي تدبير حكيمانه پروردگار جهانيان است و انتخاب ملت‌ها و گروه‌هاي مقاومت است و اين الهام رباني پايه و اساس هدايت بندگانش به سوي مصلحت و صلاح‌شان و نهضت امت اسلام در همه عرصه‌هاست. در حقيقت اين فرصتي است گران‌بهاست كه خداوند بلند مرتبه به ما نخبگان جنبش‌هاي اسلامي و جنبش‌هاي مبارز اعطا فرموده است؛ بنابراين نبايد بي‌تفاوت باشيم و منتظر حركت تاريخ بمانيم. تاريخ به ما رحم نخواهد كرد.

نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در تهران افزود: اكنون فرصتي پيش آمده است و بايد براي نقش‌آفريني در صحنه دست به كار شويم زيرا طرف مقابل ما در كمين نشسته است و مي‌خواهد شرايط سياسي را به نفع خود مديريت كند و سمت و سوي تحولات را به سمتي پيش ببرد كه ارتباطي به ميهن ما نداشته باشد و به دور از منافع و مصالح ميهن و امت باشد.

قدومي تاكيد كرد: آن چه در منطقه عربي ما رخ داده يك تغيير مثبت است ولي به بار نشستن آن زمان خواهد برد بنابراين ما بايد به نحو احسن از آن‌ها بهره بگيريم. اين روزها به قدرت رسيدن اسلام‌گرايان جايگاه اصلي مساله فلسطين را احيا مي‌كند در حالي كه اين جايگاه ساليان سال از آن سلب شده است. اين امر ايجاب مي‌‌كند كه ما در طرح‌هاي راهبردي و تاكتيكي مقطعي خود تجديدنظر كنيم و به اين ترتيب برنامه‌هاي خود را مطابق آن تنظيم كنيم.

وي گفت: ما همگي چشم به دوره‌اي دوخته‌ايم كه در آن هيچ سفير صهيونيستي در كشورهاي عربي و اسلامي حضور نداشته باشد و قانون تحريم رژيم صهيونيستي كه در اتحاديه عرب متوقف شده است از سوي كشورهاي عربي مجددا فعال شود. ما اين روزها از سازمان همكاري‌هاي اسلامي كه در سال 1991 بستن درهاي جهاد و اجتهاد را در داكار اعلام كرد انتظار داريم تا براي مديريت پرونده‌هاي اسلامي و عربي شيوه مختلفي را در پيش بگيرد.

نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس هم‌چنين با اشاره به كشتار مسلمانان در ميانمار بيان كرد: فرصت را مغتنم شمرده و كشتار دسته‌جمعي برادران مسلمان در ميانمار را به شدت محكوم مي‌كنم. هم‌چنين از روند واكنش ديرهنگام سازمان همكاري‌هاي اسلامي به چنين مساله خطرناكي ابراز تاسف مي‌كنم و آن هم در كشوري كه قانون اساسي جديد آن وعده توسعه دموكراسي را داده است. آناني كه ادعا كردند از حقوق بشر و دموكراسي حمايت خواهند كرد حال آنك ه نه آنان و نه غرب، هيچ موضعي در قبال كشتار برادران مسلمان ما در ميانمار اتخاذ نكرده‌اند. اگر اين وضعيت غرب باشد پس نبايد وضعيت ما در دنياي اسلام به ويژه پس از بيداري اسلامي اينگونه باشد.

وي ادامه داد: بروز تغيير در منطقه‌ي ما بارقه‌ي اميدي براي تغيير كامل به سوي عزت امت و كرامت و سربلندي آن به شمار مي‌رود ولي همان‌طور كه گفتيم اين مساله زمان خواهد برد تا به ثمر بنشيند. مساله ديگري كه بايد به آن عنايت داشته باشيم آن است كه دامنه مقاومت اين روزها به ياري خداوند گسترش يافته و بخش‌هاي بزرگ‌تري را در بر مي‌گيرد و فراتر از حماس، جهاد، حزب‌الله، ايران و سوريه رفته است.

قدومي بيان كرد: به شكرانه و كمك پروردگار، مقاومت امروز ورد زبان ملت‌ها شده است و به عشق و گزينه آنان در تمامي كشورها مبدل گشته است. كشورهايي كه مخالف مقاومت به شمار مي‌رفتند اكنون در خط مقدم مقاومت قرار گرفته‌اند، مقاومت امروزه به ياري الهي در محيطي مساعد و مناسب راه خود را مي‌يابد. از خداوند مي‌خواهيم تا كشورهاي اسلامي و عربي هر چه زودتر شاهد ثبات و استقرار باشند تا راه آزادسازي قدس را در پيش بگيرند.

نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در تهران در ادامه با انتقاد از نحوه عملكرد برخي رسانه‌ها گفت:‌ آن چه مرا بيش‌تر مي‌آزارد، سراسيمگي امت اسلامي و نبود شفافيت در نگاه‌هاي آنان است كه در اين‌جا روي سخنم با رسانه‌هاست. برخي رسانه‌ها پاره‌اي اطلاعات نادرست را در مورد مساله فسلطين منعكس مي‌كنند كه متاسفانه منابع آن‌ها منابع صهيونيستي است و هدف از شايعات، ايجاد شكاف ميان مسلمانان است. اين رسانه‌ها خبرهاي نادرست را ترويج مي‌كنند. از برادران فعال عرصه مطبوعات و رسانه‌ مي‌خواهم پيش از انتشار اخبار نسبت به صحت اطلاعات اطمينان حاصل كنند به ويژه اگر خبري به مقاومت و رهبران آن مربوط است به دفتر حماس در تهران مراجعه و جوياي حقيقت شوند.

او در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اهميت روز قدس گفت: امام خميني (ره) روز جهاني قدس را پايه‌گذاري كرد و مسووليت ما را در برابر اين آرمان مقدس به ما يادآوري كند. هدف ايشان تنها گراميداشت اين روز نبود، بلكه يك اقدام فروخنده بود و ما بايد قدس را در تمامي فعاليت‌هاي خود زنده نگه داريم. خداوند ما ملت فلسطين را برگزيد تا در خط مقدم جبهه‌ي جهان اسلام براي آزادسازي مسجدالاقصي قرار بگيريم. ما به پايداري خود ادامه مي‌دهيم. تنها گزينه‌ي فراروي ما، پايداري و مقاومت است. ما زباني جز زبان ايستادگي و مقاومت نمي‌شناسيم. ما نمي‌توانيم رنگ عوض كنيم، ما بر اساس مبارزه و مقاومت تربيت يافته‌ايم. ما منتظر حمايت و ياري امت‌مان هستيم و به خداوند يقين داريم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052213867
  • خبرنگار : 90068