بررسي برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در جلسه شوراي اداري استان تهران

استاندار تهران تصريح كرد: با توجه به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران، اين استان بايد به بهترين شكل ممكن ميزباني خود را نشان دهد و اعلام كند كه ميزبان شايسته‌اي براي برگزاري اين اجلاس است.

استاندار تهران تصريح كرد: با توجه به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران، اين استان بايد به بهترين شكل ممكن ميزباني خود را نشان دهد و اعلام كند كه ميزبان شايسته‌اي براي برگزاري اين اجلاس است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مرتضي تمدن در نشستي با اشاره به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران، گفت: روز سه‌شنبه شوراي اداري استان تهران با موضوع برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها برگزار مي‌شود و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌هاي استان تهران در اين شورا در راستاي هرچه بهتر برگزار شدن اجلاس هماهنگي‌هاي لازم را انجام خواهند داد.

وي با بيان اين‌كه در اين شورا از مسوولان نهاد رياست جمهوري، وزارت خارجه و وزارت كشور، نمايندگاني حضور دارند، افزود: با توجه به اين‌كه تهران شهر ميزبان براي برگزاري اين اجلاس است، سعي مي‌كنيم شأن و جايگاه ميزباني خود را حفظ كنيم و در يك فضاي كاملا آبرومند و در شأن نظام مقدس جمهوري اسلامي اين اجلاس را برگزار كنيم.

تمدن اظهار كرد:هيات محترم دولت تصميم گرفت تهران را در طول برگزاري اجلاس تعطيل كند و اين موضوع به روان شدن ترافيك و آسايش مردم كمك مي‌كند.

استاندار تهران هم‌چنين گفت: در طول چند روزي كه تهران ميزبان اجلاس غيرمتعهدها مي‌شود، شاهد خواهيم بود كه مهمانان از برخي مراكز و محل‌هاي حوزه‌ي ميراث فرهنگي بازديد خواهند كرد و در اين راستا استان تهران با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي كشور سعي كرده تا زيبايي‌هاي فرهنگي خود را براي نمايش مهيا كند.

وي با اشاره به انجام برخي مسافرت‌ها در طول تعطيلات در نظر گرفته شده براي شهروندان تهراني، تاكيد كرد: خود را موظف مي‌دانيم كه بحث ورود و خروج شهروندان را از طرق مختلف تسهيل كنيم.

تمدن هم‌چنين با بيان اين‌كه خبرنگاران بين‌المللي نيز همراه هيات‌هاي سياسي‌شان در اين اجلاس حضور پيدا خواهند كرد، گفت: ممكن است بسياري از اين خبرنگاران تقاضاي بازديد از مراكز صنعتي و مناطق مهم استان تهران را داشته باشند كه در اين رابطه نيز هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است.

استاندار تهران با تاكيد بر اين‌كه تعطيلي چند روزه تهران نبايد به خدمات‌رساني به مردم آسيبي برساند، افزود: تهران بايد به بهترين شكل ممكن ميزباني خود را براي برگزاري اين اجلاس نشان دهد.

وي هم‌چنين به راهپيمايي روز قدس و برگزاري نماز عيد فطر اشاره كرد و گفت: همه چيز براي حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز قدس فراهم شده است تا با توجه به شرايطي كه در منطقه داريم، جلوه‌اي از حضور مردم را در اين راهپيمايي نشان دهيم.

تمدن خاطرنشان كرد: در رابطه با برگزاري نماز باشكوه عيد فطر نيز با كمك ستاد برگزاري نماز جمعه تهران و كارگروهي كه در ستاد نماز جمعه براي برگزاري نماز عيد فطر تشكيل شده و استانداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي كه در اين ستاد عضويت دارند، به ياري خدا تلاش مي‌كنيم كه مردم با راحت‌ترين شكل ممكن در نماز عيد فطر حضور پيدا كنند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052213573
  • خبرنگار :