معاون سازمان مديريت بحران كشور خبر داد: بازديد از 537 روستاي مناطق زلزله‌زده

معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور با بيان اينكه شمار مجروحان زمين لرزه روز گذشته اهر و ورزقان به هزار و 600 تن رسيد، گفت: شناسايي و سركشي به 537 آبادي و روستاي آسيب‌ديده ادامه دارد.

معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور از اتمام عمليات انتقال مجروحان زلزله‌ تا ظهر امروز خبرداد و گفت: شناسايي و سركشي به 537 آبادي و روستا در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.

مرتضي اكبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح آخرين اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده اهر و ورزقان، گفت: تمامي اين مجروحان براي ادامه درمان به مراكز درماني منتقل شده يا به صورت سرپايي درمان شدند.

وي با بيان اينكه بر اساس آخرين اخبار دريافتي، 250 تن از هموطنانمان در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات، تكنيسين‌هاي اورژانس، ماموران نيروي انتظامي و بسيج در منطقه حضور دارند.

اكبرپور با بيان اينكه 537 آبادي و روستا در اين منطقه وجود داشته است، گفت: شناسايي براي خودپراكنشي اين روستاها و همچنين شناسايي افراد مجروح و مدفون ادامه دارد.

معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور گفت: عمليات انتقال زلزله‌زدگان تا ظهر امروز به پايان برسد.

وي با بيان اينكه پس از پايان عمليات امداد و نجات، تيم‌هاي ارزياب با مسئوليت بنياد مسكن براي ارزيابي ميزان خسارات اين زمين لرزه وارد مناطق آسيب‌ديده مي‌شوند، گفت: اين تيم‌ها وظيفه‌ ارزيابي خسارات مراكز زيربنايي، ساختمان‌هاي مردمي و دولتي را بر عهده دارند. اما در حال حاضر امدادگران تنها به دنبال درمان و نجات بوده و فردي به دنبال تعيين خسارات و ارزيابي آن نيست.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91052213375
  • خبرنگار : 71368