يك روزنامه مكزيكي

سوریه و مسیر یک جنگ جهانی

يك مقاله نويس مكزيكي با طرح اين سوال که چرا آمریکا و متحدانش از روند اصلاحات در سوريه حمایت نمی‌کنند؟ نوشت: سرنگونی دولت سوریه، از طریق ایجاد بي‌ثباتي و یا دخالت نظامی ناتو، موجب برهم خوردن شدید تعادل ژئوپولتیک بین‌المللی خواهد شد و راه امپریالیسم را به سوی تهران و جنگ جهانی باز خواهد کرد.

يك مقاله نويس مكزيكي با طرح اين سوال که چرا آمریکا و متحدانش از روند اصلاحات در سوريه حمایت نمی‌کنند؟ نوشت: سرنگونی دولت سوریه، از طریق ایجاد بي‌ثباتي و یا دخالت نظامی ناتو، موجب برهم خوردن شدید تعادل ژئوپولتیک بین‌المللی خواهد شد و راه امپریالیسم را به سوی تهران و جنگ جهانی باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه لاخورنادای مکزیک مقاله‌ای با عنوان "سوریه و مسیر یک جنگ جهانی" را به قلم آنخل گررا را کابرا، درتاریخ 26 ژويیه 2012 منتشر کرده است که به شرح ذیل است:

سومین وتوی روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با مقاصد ناتو در زمینه دخالت نظامی در سوریه موجب برانگیختگی هیلاری کلینتون و همتایان غربیش علیه این دو قدرت جهانی شده است و گفته می‌شود این دو کشور نسبت به رنج مردم سوریه بی‌تفاوت هستند. اما این درحالی است که ایالات متحده آمریکا تا به حال بیش از 60 بار علیه حقوق ملت ستم دیده فلسطین و به نفع اشغالگران اسرايیلی وتو کرده است.

از جانب دیگر به نظر می‌رسد محور واشنگتن ـ لندن ـ پاریس با القاعده هم‌دست و هم‌پیمان باشند، چرا که از دست داشتن این گروه تروریستی در «آزادسازی» سوریه نشانه‌های روز افزونی موجود است و به نظر می‌رسد این سازمان قرار است در به انجام رسانیدن پروژه ویران‌سازی خاورمیانه که توسط آمریکا و اسرايیل طراحی شده است نقش اول را بازی کند.

روزنامه‌نگار فرانسوی تیری میسان از دمشق گزارش داده است که عناصر القاعده از کشورهای عربی مختلف در این شهر به مبارزه مشغولند و از جانب پادشاهان عربستان سعودی حمایت شده و توسط آن‌ها مسلح شده‌اند.

لازم به ذکر است که کشورهای مذکور که طرفدار اسلام سنی هستند، دشمنان سوریه و ایران هستند. از طرف دیگر اعضای «ارتش سوریه آزاد» در ترکیه و لبنان تعلیم دیده‌اند و سازمان سیا و دیگر آژانس‌های جاسوسی غربی نیز علیه دولت بشار اسد مشغول فعالیت نظامی هستند. در ضمن شواهدی بر ارتکاب جنایات علیه مردم غیرنظامی سوریه توسط گروه‌های نظامی نفوذی در این کشور موجود است. به علاوه کشورهای پادشاهی عرب منطقه خلیج (فارس)، اردن، مراکش، خدمت‌گزاران آمریکا هستند و به همین دلیل است که قصد تغییر رژیم در دمشق و تهران و سرکوب مقاومت وطن‌پرستانه در لبنان در حمایت از حزب الله را دارند. خواسته‌های بر حق مردم سوریه می‌بایست در نظر گرفته شوند و اگر بشار اسد از خود اراده سیاسی نشان داده وآمادگی خود را برای انجام اصلاحات لازم اعلام کرده است، سوال این‌جاست که چرا آمریکا و متحدانش از این روند حمایت نمی‌کنند؟ این کشورها بر عکس مروج خشونت و خونریزی برای تغییر حکومت این کشور هستند، این در حالی است که موضع‌گیری چین و روسیه در جهت مخالفت با خشونت و یافتن راه کاری سیاسی است. به هر حال سرنگونی دولت سوریه، از طریق ایجاد بي‌ثباتي و یا دخالت نظامی ناتو، موجب برهم خوردن شدید تعادل ژئوپولتیک بین‌المللی خواهد شد و راه امپریالیسم را به سوی تهران و جنگ جهانی باز خواهد کرد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051509405
  • خبرنگار :