در گفت‌وگو با ايسنا

غماس: منافقين به دنبال پيدا كردن راهي براي ماندن در عراق هستند

نماينده مجلس اسلامي عراق با اشاره به هشدار دولت عراق نسبت به خروج افراد باقي مانده از منافقين از پايگاه اشرف گفت: منافقين سعي دارند راهي براي ماندن در عراق پيدا كنند.

نماينده مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به هشدار دولت عراق نسبت به خروج افراد باقي مانده از منافقين از پايگاه اشرف گفت: منافقين سعي دارند راهي براي ماندن در عراق پيدا كنند.

ماجد غماس‌، نماينده مجلس اعلاي اسلامي عراق در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره هشدار دولت عراق نسبت به خروج منافقين از پايگاه اشرف و عراق گفت: موضع صريح دولت و همه گروه‌هاي سياسي از جمله مجلس اعلا بر خروج منافقين از عراق است و در مرحله اول بايد از پايگاه اشرف به طور كامل خارج شوند.

وي با اشاره به توافق عراق با سازمان ملل براي خروج منافقين از پايگاه اشرف و انتقال آنها به پايگاه ليبرتي و سپس خروج از عراق گفت: توافق‌هايي صورت گرفت كه خوب است، اما در اجرا شدن آن مشكلاتي به وجود آمده است. اول اين كه منافقين سعي دارند به هر شكل شده نسبت به انتقال به پايگاه ليبرتي تعلل كنند تا راهي براي ماندن در عراق پيدا كنند. دوم كشورهايي كه بايد اين افراد را قبول كنند از اين امر امتناع مي‌ورزند و اين مسايل مشكلاتي را ايجاد كرده است.

وي ادامه داد: براي پذيرش اين افراد كشورهاي زيادي هنوز اعلام آمادگي نكرده‌اند. با توجه به اين كه سازمان منافقين،‌ سازماني تروريستي محسوب مي شود اين موضوع مساله خروج آنها از عراق و پذيرش در كشورهاي ديگر را تحت تاثير قرار داده است.

نماينده مجلس اعلاي اسلامي عراق در تهران با اشاره به همكاري سازمان ملل در تسريع خروج منافقين گفت: سازمان ملل همكاري خوبي دارد، اما مساله نپذيرفتن اين افراد از سوي كشورهاي ثالث اروپايي و غربي است كه اين روند را كند كرده است و از نظر سازمان ملل به وقت بيشتري براي اين كار نياز است. ما اميدواريم سازمان ملل تلاش‌هايش را در اين زمينه تسريع بخشد.

غماس در پاسخ به اين پرسش كه اگر در زمان مورد نظر دولت عراق منافقين از پايگاه اشرف خارج نشوند تصميم دولت عراق چيست؟ اظهار كرد: درباره اين مساله با سازمان ملل و كشورهاي ديگر رايزني خواهيم كرد. بايد راه‌هايي براي حل مشكلات موجود به دست آيد.

وي درباره مهلت دولت عراق به منافقين براي خروج از پايگاه اشرف ابراز بي اطلاعي كرد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051509352
  • خبرنگار : 71049