/نطق ميان‌دستور/

زاهدي: ربوده شدن زائران در سوريه چه منطقي دارد؟

نماينده مردم كرمان در نطق ميان دستور امروز خود با اشاره به تاثير تحريم‌ها در وضعيت اقتصادي كشور گفت: با اين وجود نقش برخي سوء مديريت‌ها و بي‌تدبيري‌ها در مشكلات اقتصادي قابل مشاهده است.

نماينده مردم كرمان در نطق ميان دستور امروز خود با اشاره به تاثير تحريم‌ها در وضعيت اقتصادي كشور گفت: با اين وجود نقش برخي سوء مديريت‌ها و بي‌تدبيري‌ها در مشكلات اقتصادي قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي زاهدي نماينده مردم كرمان در نطق ميان دستور خود در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به توطئه‌هاي استكبار در مقابل جنبش‌هاي اخير منطقه اظهار كرد: اين توطئه‌ها سال‌هاست عليه كشورمان در قالب جنگ،‌ كودتا، مسلح‌كردن ضد انقلاب،‌ تحريم و جنگ رواني در فضاي مجازي و رسانه‌اي صورت مي‌گيرد اما به فضل خداوند پيروز تمام اين ميدان‌ها بوده و هستيم.

زاهدي ادامه داد: در شرايط فعلي نياز به وحدت بين مردم و قواي سه‌گانه هرچه بيشتر تجلي پيدا كرده است.

نماينده مردم كرمان اظهار كرد: توطئه استكبار و سران مرتجع منطقه براي شكست نماد مقاومت در منطقه يعني سوريه بي‌نتيجه خواهند ماند. يك ائتلاف از سوي غرب براي شكست موج بيداري اسلامي قصد دارد در نيروهاي حز‌ب‌الله تزلزل ايجاد كند.

وي با اشاره به ربوده شدن 48 ايراني در سوريه گفت: افراد ربوده شده زائراني بودند كه براي زيارت به سوريه رفته‌‌اند. ربوده شدن اين افراد با چه منطقي سازگار است.

زاهدي همچنين با اشاره به حوادث ميانمار اظهار كرد: سكوت كشورهاي غربي در مقابل جنايات ميانمار چه معني دارد ما ازدولت ميانمار درخواست مي‌كنيم كه حقوق مسلمانان را به رسميت بشمارد.

نماينده مردم كرمان در ادامه با اشاره به بيانات رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس نهم توصيه رهبري مبني بر نشاط در نمايندگي را يادآور شد و گفت: در همين زمينه از هيات رييسه مجلس مي‌خواهيم تا براي تشكيل جلسات بيشتر كميسيون‌ها در روز‌هاي شنبه و دوشنبه برنامه‌ريزي لازم را صورت دهد.

وي در مورد وضعيت اقتصادي كشور اظهار كرد: هرچند تحريم‌ها مشكلاتي را ايجاد كرده است اما لازم است دولت با هماهنگي در حوزه اقتصاد مشكلات جديد ايجاد نكند بي‌تدبيري و سوء‌مديريت عامل تاثيرگذار در مشكلات اقتصادي كشور است. در همين زمينه تاكيد شده است كه اقتصاد مقاومتي بايد جدي گرفته شود و در همين راستا توصيه من اين است كه اين مساله را از خانه‌هاي خود شروع كنيم و سپس در همه جا توسعه دهيم.

نماينده مردم كرمان در مورد مسائل حوزه انتخابيه خود گفت:‌ خوشبختانه مصوبات سه دور سفر استاني به كرمان به خوبي انجام شده است كه به همين دليل از استاندار و تيم فعال در استانداري تشكر مي‌كنم اما از مجموعه اعتبارات ملي اختصاص داده شده به استان تنها 33 درصد آنها به استان تعلق گرفته است و در زمينه اعتبارات خصوصي هم تنها 35 درصد آنها عملياتي شده است.

وي با اشاره به مساله ترانزيت مواد مخدر از استان كرمان گفت: بهترين راه مبارزه با شيوع مصرف مواد مخدر استان اشتغال‌زايي است بيكاري مشكل اصلي استان است متاسفانه سنگ آهن استان به صورت خام صادر مي‌شود. همچنين در مورد صنعت مس و صندوق بازنشستگي مس مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم حل شود.

زاهدي ادامه داد: بيكاري و كمبود آب از دغدغه‌هاي اساسي مردم استان است. همچنين دهكده‌هاي كار و المپيك كه از وعده‌هاي رييس جمهور بوده است هنوز عملياتي نشده است و مردم هنوز چشم انتظار گازرساني به روستاهاي منطقه هستند.

وي در پايان از وزير راه خواست در مورد راه‌آهن استان كرمان و تمركز مديريت آن تصميم جدي اتخاذ كند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051509192
  • خبرنگار : 71359