66هزار هكتار زمين به وقفيت بازگشت

مديركل دفتر حقوقي و ثبتي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به تفاهم‌نامه مشترك همكاري اين سازمان با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري پيرامون حل و فصل اراضي اختلافي از آزادسازي 66 هزار هكتار زمين و بازگشت به وقفيت اين زمين‌ها خبر داد.

مديركل دفتر حقوقي و ثبتي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به تفاهم‌نامه مشترك همكاري اين سازمان با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري پيرامون حل و فصل اراضي اختلافي از آزادسازي 66 هزار هكتار زمين و بازگشت به وقفيت اين زمين‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ناصر سعد با بيان اين مطلب افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه مشترك كارگروه مركزي كه دبيرخانه آن دفتر حقوقي و ثبتي سازمان اوقاف و امور خيريه است با حضور مديران ارشد هر دو سازمان تشكيل شد كه جلسات مستمري را در استان‌ها براي حل اختلافات و مشكلات در راستاي تحقق بندهاي اين تفاهم‌نامه با مديران استاني هر دو سازمان برگزار مي‌كند و به حل و فصل آن‌ها مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: بعد از انعقاد تفاهم‌نامه جلسات مكرري با استان‌ها برگزار و پلاك‌هاي مورد اختلاف مشخص شد. در بعضي از استان‌ها به نتايج خوبي رسيديم كه مي‌توان به استان‌هاي زنجان، مركزي، آذربايجان شرقي، همدان، سمنان، فارس، خراسان رضوي، گيلان و مازندران اشاره كرد.

وي گفت: از مجموع زمين‌هاي اختلافي در گام نخست ۶۶ هزار هكتار از زمين‌هاي وقفي به وقفيت بازگشت و برخي ديگر از استان‌ها هم در تلاش هستند در مورد زمين‌هاي اختلافي به قطعيت برسند.

مديركل دفتر حقوقي و ثبتي سازمان اوقاف و امور خيريه با تاكيد بر اين اين‌كه «تا پايان سال ۹۱ تمام زمين‌هاي مورد اختلافي تعيين تكليف خواهد شد»، گفت: در نشست‌هاي مشترك استاني با مديران هر دو سازمان شبهات بررسي و به سوالات از سوي مديران پاسخ داده مي‌شود. اميدواريم تا پايان سال جلسات مشترك در تمام استان‌ها برگزار شود.

وي از برگزاري همايشي مشترك با مديران سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور خبر داد و گفت: اين همايش با هدف سرعت بخشيدن و شتاب هرچه بيشتر كار‌ها براي تحقق مفاد تفاهم‌نامه مشترك برگزار خواهد شد.

وي روند كلي اجراي اين تفاهم‌نامه را در كل كشور رضايتبخش خواند و اظهار اميدواري كرد: با همت بلند مديران كل ادارات اوقاف و امورخيريه استان‌ها اختلافات موجود حل و فصل شود.

به گزارش ايسنا به نقل از به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف و امور خيريه سعد در پايان استان‌هاي زنجان، كردستان، مركزي، خراسان رضوي، كرمانشاه، گيلان، قزوين، همدان، فارس و مازندران را جزو استان‌هاي موفقي دانست كه عملكرد خوبي دراجراي تفاهم‌نامه داشته‌اند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051408702
  • خبرنگار :