يك عضو كميسيون اقتصادي: در شرايط تحريم، بايد از خود تحريمي توليد بپرهيزيم

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در شرايط تحريم خارجي، بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي بايد خودتحريمي صنايع و توليدكنندگان داخلي را متوقف كنند.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در شرايط تحريم خارجي، بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي بايد خودتحريمي صنايع و توليدكنندگان داخلي را متوقف كنند.

محسن صرامي‌فروشاني، نماينده مردم خميني‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد تاثير تحريم‌ها در اقتصاد كشور اظهاركرد: در حال حاضر در شرايط تحريم جهاني هستيم كه جلوي بعضي از مراودات بازرگاني ما گرفته شده است، اما تنها مساله اقتصاد كشور تحريم خارجي نيست.

وي با اشاره به برخي موانع در راستاي دريافت سرمايه و بيمه براي توليدكنندگان و صنعت‌گران و كشاورزان كشور گفت: اقدامات بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي، يك نوع خودتحريمي است. در شرايطي كه كشور از نظر خارجي با مشكلاتي روبه‌رو شده است، سخت‌گيري‌هاي بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي به صنايع و كشاورزي كشور آسيب جدي مي‌زند.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي بايد وضعيت را بررسي كنند و ببينند چه راه‌هاي براي كاهش موانع پيش روي صنعت‌گران و كشاورزان وجود دارد و راستاي حذف اين موانع، تلاش كنند. اين در حالي است كه بانك‌ها حتي مصوبات بانك مركزي در مورد تسهيل ارائه تسهيلات به صنايع و كشاورزان را رعايت نمي‌كنند.

نماينده مردم خميني‌شهر اظهار كرد: سرمايه‌گذاراني كه به بانك‌ها مراجعه مي‌كنند با صدها مانع براي شروع كارشان مواجه مي‌شوند. بعد از آنكه بانك‌ها تسهيلاتي با سود كمرشكن به آنها ارائه مي‌دهند، بيمه‌ها فشار بيشتري به توليدكنندگان وارد مي‌كنند. اين شرايط باعث شده است كه علاوه بر موانع خارجي در سر راه پيشرفت اقتصادي كشور موانع داخلي فراواني هم به وجود بيايد.

وي با تاكيد بر اينكه بانك‌ها و بيمه‌هاي داخلي براي اقدامات صنعت‌گران و كشاورزان داخلي مانع‌تراشي مي‌كنند، گفت: بايد دست از خودتحريمي برداريم.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پاسخ به اين سوال كه در شرايط فعلي با وجود فراواني بي‌انضباطي‌هاي مالي در كشور تسهيل دادن تسهيلات به افراد چگونه توجيه مي‌شود، گفت: سرمايه‌گذاران كلان كه بي‌انضباطي مالي دارند، با توليدكنندگان خرد متفاوت است. در حال حاضر حرف بر سر اين است كه بانك‌ها به مصوبات تسهيل‌كننده ارائه تسهيلات به مردم و توليدكنندگان اهميت نمي‌دهند و ضمانت‌هاي سنگين طلب مي‌كنند. همچنين سودهاي بسيار ناعادلانه از سرمايه‌گذاران دريافت مي‌كنند. اين روند بايد اصلاح شود تا بتوانيم در راستاي حمايت از توليد ملي گام برداريم.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051307684
  • خبرنگار : 71359