از ابتداي مهر ماه امسال ادامه توليد موتورسيكلتهاي كاربراتوري (غير انژكتوري) برخلاف استاندارد مصوب مصرف سوخت خواهد بود.
محمدرضا فيضآبادي ـ مدير بهينهسازي انرژي در بخش حمل و نقل شركت بهينهسازي مصرف سوخت ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر بالا اظهار كرد: در بازنگري اسفند ماه سال گذشته، استاندارد معيار مصرف سوخت موتورسيكلتها سختگيرانهتر شد.
وي با بيان اينكه استاندارد جديد مصرف سوخت موتورسيكلتها از مهر ماه امسال اجرايي خواهد شد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر بخش اعظم موتورسيكلتها به صورت كاربراتوري توليد ميشوند كه تكنولوژي آنها قديمي بوده و معيار جديد مصرف سوخت را پاس نخواهند كرد.
مدير بهينهسازي انرژي در بخش حمل و نقل شركت بهينهسازي مصرف سوخت ادامه داد: به عنوان مثال در استاندارد قبلي، حداكثر مصرف سوخت موتورسيكلتهاي با حجم موتور 125 سي.سي معادل دو ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر تعيين شده بود كه در استاندارد جديد كه از ابتداي مهر اجرايي ميشود، به 1.8 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش كاهش مييابد.
فيضآبادي افزود: با اجرايي شدن اين استاندارد، ديگر امكان توليد موتورسيكلتهاي كاربراتوري كه در حال حاضر بخش اعظم موتورسيكلتهاي توليدي را به خود اختصاص ميدهند، وجود نخواهد داشت؛ بنابراين سازندگان موتورسيكلت بايد به سمت استفاده از فنآوريهاي نوين و توليد موتورسيكلتهاي انژكتوري حركت كنند.
مدير بهينهسازي انرژي در بخش حمل و نقل شركت بهينهسازي مصرف سوخت تصريح كرد: با اجرايي شدن استاندارد جديد از ابتداي مهر، سازمان ملي استاندارد ايران از توليد و شمارهگذاري موتورسيكلتهاي غير منطبق با شاخصهاي اين استاندارد جلوگيري خواهد كرد.
به گفته وي تنها موتورسيكلتهاي انژكتوري، استاندارد جديد مصرف سوخت را پاس خواهند كرد.
انتهاي پيام