در آستانه روز جهانی قدس

سفيران ایران و فلسطین در لبنان بر رویارويی با یهودیسازی قدس تاکید کردند

اشرف دبور، سفیر جدید فلسطین در لبنان با حضور در سفارت ايران با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر كشورمان در بيروت دیدار و گفت‌وگو كرد.

اشرف دبور، سفیر جدید فلسطین در لبنان با حضور در سفارت ايران با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر كشورمان در بيروت دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سفیر فلسطین در این دیدار با ابراز خرسندي از برگزاري دیدارهای دوره‌يی با سفيران مقیم در لبنان گفت: ایران حامی قضیه فلسطین است و انقلاب اسلامی در ایران، سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل و پرچم فلسطین را در قلب تهران برافراشت.

اشرف دبور به عمق احترام و محبت فلسطینی‌ها نسبت به حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: از گذشته با ابوعمار یاسر عرفات بودم. در منزل ما و هر فلسطینی دیگری تصاویری از حضرت امام خمینی(ره) و یاسر عرفات نصب بود.

سفیر فلسطین در بيروت هم‌چنین با اشاره به تحولات منطقه، حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی را وقیحانه دانست و گفت: رژیم صهیونیستی هیچ امتیازی در روند مذاکرات به فلسطینی‌ها نداده و اخیرا نیز میت رامنی، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا نیز قدس را پایتخت اسرايیل معرفی کرده است. آن‌ها قدس را در خطر قرار داده‌اند و قویا سیاست‌های یهودی‌سازی را پیگیری می کنند.

وي تاكيد كرد: باید به شهروندان قدس کمک کنیم تا بتوانند در مقابل این رژیم مقاومت کنند. ایران قوی و سوریه قوی قضیه فلسطین را قوی می‌كند و هم اینک نیز همگی روی ما فشار می‌آورند که قضیه تشکیل دولت فلسطین را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح نکنیم.

به گزارش ايسنا، غضنفر رکن‌آبادی نیز در این دیدار با تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قضیه فلسطین اظهار كرد: فلسطین در قلب همه ایرانی ها حضور دارد و ایران در همه عرصه‌ها این قضیه را در اولویت کاری خود قرار داده است. همه مشکلات غرب با ایران بر سر قضیه فلسطین است ولی ما همه تحریم‌ها و این مشکلات را تحمل می‌کنیم و با عزت از فلسطین حمایت می‌كنيم. هم‌چنان که در سوریه ایستاده‌ایم و معتقدیم موضوع سوریه، ساقط كردن بشار اسد نیست بحث نجات دادن اسرايیل از زوال و سقوط است و بنابراين از ملت و حکومت سوریه حمایت می‌کنیم.

وي با اشاره به حمایت های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکايی‌ها با صراحت می‌گویند که حمایت از امنیت اسرايیل موضوعی مقدس است. این وضعیت ماموریت ما برای حمایت از فلسطین و قدس را سنگین‌تر می‌کند.

در این دیدار هم‌چنین موضوع روز جهانی قدس به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) و برنامه‌های متعدد روز قدس سال جاری مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051006517
  • خبرنگار :