مادر جوليان آسانژ مدارك جديدي را به سفارت اكوادور ارائه كرد

مادر جوليان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس، شواهد و مداركي را به دولت اكوادور تسليم كرده مبني بر اينكه واشنگتن تمام توان خود را براي استرداد آسانژ به آمريكا، به كار گرفته است؛ محلي كه وي ممكن است با حكم اعدام مواجه شود.

مادر جوليان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس، شواهد و مداركي را به دولت اكوادور تسليم كرده مبني بر اينكه واشنگتن تمام توان خود را براي استرداد آسانژ به آمريكا، به كار گرفته است؛ محلي كه وي ممكن است با حكم اعدام مواجه شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جوليان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس به مدت شش هفته است كه در سفارت اكوادور در لندن به سر مي‌برد و در انتظار تصميم دولت اين كشور براي پاسخ به درخواست پناهندگي‌اش از سوي دولت چپگرا و مخالف سياست‌هاي آمريكاي، رافائل كورئه‌آ، رئيس‌ جمهوري اكوادور است.

آسانژ استراليايي‌الاصل كه در سال 2010 ميلادي پس از افشاي اسناد محرمانه و ديپلماتيك آمريكا در وب‌سايت خود با نام "ويكي‌ليكس" به دشمن واشنگتن تبديل شده، به اتهام ارتكاب جرايم جنسي بايد به سوئد مسترد شود.

وي بيم آن را دارد كه اگر به سوئد برود او را به آمريكا مسترد كنند و او در آنجا با حكم اعدام روبرو خواهد شد.

"كريستين آسانژ"، مادر جوليان آسانژ، در يك كنفرانس خبري پس از ديدار با "ايكاردو پاتينو"، وزير امور خارجه اكوادور به صورت دقيق اشاره‌اي به شواهد و مدارك ارائه شده به دولت اكوادور نكرد.

وي اعلام كرد كه درخواست پناهندگي پسرش را به دولت اكوادور بار ديگر ارائه كرده و اظهار داشت كه پسرش در صورت استرداد به آمريكا احتمالا با شكنجه و حتي اعدام مواجه شود.

كريستين آسانژ گفت كه بيم آن را دارد كه پسر 41 ساله‌اش با محاكمه‌اي عادلانه در سوئد مواجه نشود.

وي افزود: نگران اين موضوع هستم كه سوئد او را به آمريكا مسترد كند و آنها با او همانند، "بردلي مانينگ"، تحليلگر اطلاعاتي آمريكا كه متهم به افشاي اطلاعات محرمانه به وب‌سايت ويكي‌ليكس بود، رفتار كنند.

وزير امور خارجه اكوادور نيز گفت كه دولت اين كشور در انتظار پايان بازي‌هاي المپيك لندن است تا تصميم خود را در مورد درخواست پناهندگي آسانژ اعلام كند.

وي افزود، سفارت اكوادور در سوئد به مقام‌هاي سوئدي اعلام كرده كه آنها از بازجويي از آسانژ را در سفارت اكوادور در لندن مورد استقبال مي‌كنند و اين فرصتي را در اختيار موسس ويكي‌ليكس قرار مي‌دهد تا بدون رفتن به سوئد به اتهاماتش پاسخ دهد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91051006304
  • خبرنگار : 71129