/ما و قرآن/

ميرصانعي در گفت‌وگو با ايسنا: فهم معاني و مفاهيم قرآن نيازمند سرمايه‌گذاري است

مدير مدرسه علميه مجد با بيان اين‌كه «اگر دائما كفه قرائت و حفظ قرآن را در جامعه سنگين كنيم به ضرر آن است» گفت: بايد در زمينه فهم معاني و مفاهيم قرآن بيشتر سرمايه‌گذاري شود.

مدير مدرسه علميه مجد با بيان اين‌كه «اگر دائما كفه قرائت و حفظ قرآن را در جامعه سنگين كنيم به ضرر آن است» گفت: بايد در زمينه فهم معاني و مفاهيم قرآن بيشتر سرمايه‌گذاري شود.

ميرصانعي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «در عرصه توجه به قرآن در جامعه بايد به كارهاي مفهوم‌شناسي بپردازيم» تصريح كرد: برگزاري جلسات قرآن خوب است، ولي به قول مقام معظم رهبري اين جلسات حفظ، قرائت و ... قرآن خود مقدمه‌اي براي عمل و معرفت به آن است و بايد به دنبال راهكارهايي باشيم تا مفاهيم آن را براي فهم عموم سهل‌الوصول كنيم و مفاهيم و معاني اين كتاب را نسبت به ميزان مختلف درك افراد به گونه‌هاي مختلف به آنان برسانيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه «بايد روي فهم معاني و مفاهيم قرآن بيشتر سرمايه‌گذاري شود» افزود: با توجه به اين‌كه مقام معظم رهبري توجه ويژه‌اي به حفظ قرآن كريم داشته‌اند بايد پرسيد كه واقعا تا چه حد توانسته‌ايم در اين عرصه به خوبي عمل كرده و پيام‌رساني كنيم؟ در عين حال بدانيم كه اگر دائما كفه قرائت و حفظ قرآن را در جامعه سنگين كنيم به ضرر آن است.

ميرصانعي اظهار كرد: در سطح مساجد نيز پرداختن به قرآن‌كريم بايد ‌طي يك سياست كلي مورد توجه قرار گيرد و روش‌هاي نوين و متفاوتي نيز در تدريس دروس ديني به دانش‌آموزان بكار گرفته شوند.

وي با بيان اين‌كه «در صورت يكسان عمل كردن در تدريس علوم، ما بدترين ضربه را به دانش‌آموزان اين عرصه وارد خواهيم ساخت» گفت: نبايد دروسي چون قرآن و ديني همچون دروس علوم و ... به آنان ارائه شود.

مدير مدرسه علميه مجد، گفت: تركيبي از روش‌هاي مختلف بايد در تدريس علوم قرآني و تعليمات ديني به كار گرفته شود و در اين زمينه معيار سنجش نيز نبايد حتما نمره باشد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050905150
  • خبرنگار :