سفير ايران در لبنان: از خواست اكثريت سوري‌ها در انجام اصلاحات به رهبري اسد حمايت مي‌كنيم

غضنفر ركن‌آبادي سفير ايران در لبنان با ميشل عون، رهبر جريان مسيحي آزاد ملي اين كشور ملاقات و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد.

غضنفر ركن‌آبادي سفير ايران در لبنان با ميشل عون، رهبر جريان مسيحي آزاد ملي اين كشور ملاقات و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سفير ايران در لبنان در اين ديدار از نقش ميشل عون در پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه لبنان و رژيم غاصب صهيونيستي تمجيد كرد و افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران فرمودند اكنون دو سناريو و دو محور اصلي در منطقه فعال هستند يكي محور مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي و ديگري محور آمريكايي و اسرائيلي در ضديت با محور مقاومت.

ركن‌آبادي همچنين با اشاره به تحولات اخير در سوريه اظهار كرد: ايران قاطعانه از خواست اكثريت مردم سوريه در انجام اصلاحات به رهبري بشاراسد حمايت مي‌كند.

ميشل عون همچنين در اين ديدار با تشكر و قدرداني از تلاش‌هاي ايران در حمايت از محور مقاومت خاطرنشان كرد: حمايت از مقاومت به عنوان يك اصل تغييرناپذير براي ما به شمار مي‌رود و من همواره بر اين موضوع تاكيد كرده‌ام كه بروز برخي مشكلات در مديريت امور در صحنه داخلي لبنان هيچ‌گاه خللي در اين‌باره وارد نخواهد شد.

رهبر جريان آزادي لبنان با اشاره به حساسيت بيش از حد تحولات منطقه و تحولات صحنه داخلي لبنان بر ضرورت حفظ جايگاه ارتش در برقراري ثبات و آرامش در لبنان تاكيد كرد و گفت: حمايت معنوي تمام گروه‌هاي سياسي از ارتش امري ضروري است و نبايد در هيچ شرايطي ارتش تضعيف شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050603404
  • خبرنگار :