كيومرث پوراحمد معتقد است: هر چقدر از خلاقيت بيشتر استفاده شود، غنيتر ميشود بنابراين براي امثال من كه در اين سالها كمتر از خلاقيتمان استفاده كرديم كار سختتر است.
اين كارگردان سينماي ايران كه با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفتوگو ميكرد، ادامه داد: اين روزها مشغول نوشتن فيلمنامهاي هستم ولي به نظرم كار جلو نميرود. البته سختگيريها و وسواسهاي پا به سن گذاشتن را هم نبايد ناديده گرفت.
پوراحمد معتقد است: خلاقيت را هر چه بيشتر استفاده بكنيم مثل درختي كه هرس ميشود يا كود ميخورد سرزندهتر است ولي توجه نشود پلاسيده خواهد شد.
اين كارگردان كه آخرين ساختهاش «اتوبوس شب» را شش سال قبل ساخت، يادآور شد: وقتي فيلمنامهي اخيرم «پرونده باز است» مجوز ساخت نگرفت، شوكه شدم و مرگ مادرم باعث شد شوك نگرفتن مجوز برايم كمتر شود، طبيعتا در اين شرايط نوشتن سناريو برايم سخت شده است.
پوراحمد در بخش ديگري از اين گفتوگو دربارهي برخي شايعات مبني بر اينكه قرار است فيلمي دربارهي ناصر حجازي بسازد به ايسنا گفت: 7، 8 ماه قبل با خانم ناصر حجازي صحبتهايي داشتم اما به دليل اينكه به نظر من و خانواده ايشان زندگي اجتماعي و شخصي ناصر حجازي، مهمتر از بخش فوتبال او است، پيشنهاد كردم ساخت اين فيلم را به موقعيت بهتري موكول كنيم و همسر ايشان هم موافقت كرد. اما اخيرا شنيدم آقاي فتحي قرار است اين فيلم را بسازد و گويا اين موضوع هم به نتيجه نرسيده است البته من هيچ اطلاعي از جزييات آن ندارم.
اين كارگردان اين روزها علاوه بر فيلمنامهي خانوادگي ـ اجتماعي كه به نوشتن آن مشغول است از طرحي كلي براي ساخت يك سريال هم خبر ميدهد و ترجيح ميدهد تا قطعي و جدي نشدن دربارهي جزييات آن صحبت نكند.
پوراحمد كه شش سال قبل فيلمسينمايي «اتوبوس شب» را ساخت و ديگر در سينما فيلمي نساخت سال گذشته تئاتر «خرده خانم» را به صحنه برد.
از آثار سينمايي پوراحمد ميتوان به «شب يلدا»، «خواهران غريب»، «نوك برج»، «به خاطر هانيه»، «نان و شعر»، «بيبي چله چله» و سريالهاي ماندگار «سرنخ» و «قصههاي مجيد» نام برد.
انتهاي پيام