"محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار با تكيه بر معارف قرآن"

دبير سازمان دفاع از منافع ملي ايران: كشتار مسلمانان ميانمار ادامه طرح اسلام‌هراسي غرب است

دبير سازمان دفاع از منافع ملي ايران، مساله‌ امروز ميانمار را بحث امروز و ديروز ندانست و گفت: كشور ميانمار از سال 1948 كه از انگستان استقلال يافت، همواره مستعد وقوع چنين اختلافات و فتنه‌هايي بوده است و ذات اين كشور با اين مسائل قرين است.

دبير سازمان دفاع از منافع ملي ايران، مساله‌ امروز ميانمار را بحث امروز و ديروز ندانست و گفت: كشور ميانمار از سال 1948 كه از انگستان استقلال يافت، همواره مستعد وقوع چنين اختلافات و فتنه‌هايي بوده است و ذات اين كشور با اين مسائل قرين است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيد ياري كه در نشست محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار سخن مي‌گفت، ادامه داد: قبل از بررسي موضوع كشتارهاي اخير مسلمانان در ميانمار بايد به دو بحث نظري توجه كنيم. بحث نخست، فلسفه‌ خلقت و نسبت آن با چنين حوادثي است.

وي با بيان اين كه مطلق حيات از آن خداست و اوست كه تمام امكانات و دارايي‌هاي اين جهان را در اختيار انسان قرار داده است، گفت: خداوند از تمام صفات خود ذره‌اي را در اين جهان قرار داده و هيچ كس حق تعرض به اين موهبت‌هاي الهي را ندارد. اصلي‌ترين اين موهبت‌ها، حق حيات است و هيچ‌كس حق قتل نفس انسانهاي ديگر را ندارد. اما متاسفانه در دنياي امروز اين اصل فراموش شده و مي‌بينيم كه با فشاردادن يك دكمه، صدها نفر را به راحتي مي‌كشند.

اين كارشناس مسائل سياسي ، ماهيت نظم سلطه به خصوص بعد از جنگ‌هاي جهاني را ديگر بحث مهمي دانست كه بايد مورد بررسي قرار داد و افزود: از روزي كه بالفور وزير خارجه انگليس، طرح تصويب دولت يهودي را مطرح كرد، از هم آغوشي آمريكا و انگليس، مولودي به نام اسراييل متولد شد و تفكر صهيون رفته رفته ، بسياري از بخش‌هاي اقتصادي دنيا را به تسخير خود درآورد و در نقاط مختلف دنيا ريشه افكند.

ياري ادامه داد: تفكر اسراييلي در نومحافظه كاران آمريكايي و اروپايي تاثيرگذاشته و ردپاي آنها را در حوادثي، همچون جنگ ايران و عراق، 11 سپتامبر، نسل كشي بوسني و حمله به عراق و افغانستان مي‌توان به وضوح مشاهده كرد.

وي دموكراسي غربي را پارادوكسيكال دانست و تشريح كرد: هرچند غربي‌ها همواره از آزادي و حقوق بشر سخن مي‌گويند، اما در عمل هيچ وقت به اين اصول پايبند نبوده و نيستند. در مورد كشتار اخير ميانمار نيز ما مشاهده مي‌كنيم، كه وزير خارجه‌ي آمريكا به اين كشور سفر مي‌كند و چند روز بعد فشارها عليه مسلمانان اين كشور چند برابر مي‌شود.

ياري پس از طرح اين دو مقدمه، حوادث اخير ميانمار و كشتار مسلمانان اين كشور را نيز در ادامه طرح اسلام هراسي كشورهاي غربي قلمداد كرد و درباره‌ي دليل شروع فشارهاي اخير بر مسلمانان ميانمار گفت: ارديبهشت سال گذشته عده‌اي از افراطيون با حمله به اتوبوس كه مسافرانش مسلمان بودند، همه‌ي آنها را قتل عام كرند، مسلمانان نيز با اقدامي تلافي‌جويانه يكي از افراطيون بودايي را به قتل رسانند و همين امر به بهانه‌اي براي سركوب هر چه بيشتر مسلمانان تبديل شد.

وي ساختار بنيادين كشور ميانمار را همواره مستعد وقوع چنين حوادثي دانست و اظهار كرد:تنها عاملي كه مي‌توانداز وقوع چنين اتفاقي جلوگيري كند حضور پررنگ جهان اسلام با سردستگي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود و تا مسلمانان قدرت واقعي خود را نشان ندهند، چنين فشارهايي ادامه خواهد داشت.

دبير سازمان دفاع از منافع ملي ايران، سكوت كشوري مثل تركيه درباره‌ي حوادث ميانمار را واضح‌ترين نشانه‌ اسلامي نبودن اين كشو ر ارزيابي كرد و افزود: تركيه با توجه به جايگاهي كه در ناتو و اروپا دارد، مجبور است تنها به فكر منفعت طلبي و سودگرايي باشد و هر چند در حوادث سوريه ژست‌هاي اسلامي و انسان دوستانه مي‌گيرد، اما با سكوت خود در قبال كشتارهاي ميانمار، بر اسلامي بودن تفكرانش مهر باطل مي‌زند.

ياري در پايان بهترين راهكار را سكوت نكردن و نشان دادن جايگاه واقعي مسلمانان به دشمنان دانست و خاطر نشان كرد:‌جمهوري اسلامي ايران و متحدانش مي‌توانند با طرح ريزي برنامه‌هايي كاربردي، جهان را به سوي موازنه قوا رهنمون سازند و اگر يك و نيم ميليارد جمعيت مسلمانان جهان به خود بيايند، دشمن هيچ گاه توان مقابله با ارزشهاي آنها را نخواهد داشت.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050503128
  • خبرنگار :