در دیدار معاون نخست‌وزیر سوریه

صالحی ابراز اطمينان كرد كه سوریه شرايط كنوني را پشت‌سر مي‌گذارد

وزیر امور خارجه عصر چهارشنبه با عمر غلاونجی، معاون نخست‌وزیر سوريه در امور خدمات و وزیر ادارات داخلی و هیات همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه عصر چهارشنبه با عمر غلاونجی، معاون نخست‌وزیر سوريه در امور خدمات و وزیر ادارات داخلی و هیات همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تقدیر از پيشينه مواضع شرافتمندانه دولت و مردم سوریه در حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان، بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر موضع شفاف و اصولی خود در حمایت از روند اصلاحات ريیس‌جمهور بشار اسد در جهت تحقق مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز مردم سوریه و مخالفت با هرگونه مداخله در امور این کشور تاکید کرد و خاطرنشان كرد: مداخلات مستمر بیگانگان و حمایت آشکار از اقدامات خشونت بار گروه‌های تروریستی مانع اصلی از پیگیری روند توسعه و اصلاحات سیاسی و اقتصادی و تحقق خواست‌های مشروع مردم سوریه شده است.

او افزود: تحولات چند هفته اخیر به دنبال تشدید اقدامات تروریستی که با برخورد قاطع دولت و ارتش سوریه مواجه شد و با جنگ گسترده روانی و تبلیغاتی بیگانگان علیه کشور و مردم سوریه همراه بود، نشانگر اشتباه بودن همه پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های وابسته بدان‌ها بود.

وزیر امور خارجه ابراز اطمینان کرد دولت، مردم و ارتش سوریه با پشت سر گذاشتن شرایط کنونی و با حفظ انسجام و وحدت ملی خود مقتدرتر از گذشته منافع و مصالح ملی خود را دنبال خواهند کرد و نقش سوریه بیش از پیش در عرصه منطقه و بین‌المللی افزایش خواهد یافت.

صالحي هم‌چنین با اعلام آمادگی برای تداوم حمایت همه جانبه ایران از مردم سوریه، ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری و هماهنگی بین مسوولان ذی‌ربط در دو کشور شاهد رفع برخی موانع و مشکلات در روند توسعه بيش‌تر روابط و همکاری‌ها به خصوص در ابعاد اقتصادی باشیم.

عمر غلاونجی، معاون نخست‌وزیر سوریه در امور خدمات و وزیر ادارات داخلی این کشور نیز در این دیدار از حمایت‌های همه جانبه مردم و دولت ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط کنونی تقدیر و تشکر کرد.

او هم‌چنین با ارائه گزارشی از اوضاع سوریه در ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی، به اقدامات گروه‌های تروریستی در هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی و خدمات‌رسانی به مردم اشاره و بر عزم و اراده راسخ دولت سوریه برای تامین امنیت و رفاه و مسائل معیشتی مردم خود در کنار پیگیری تحقق مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز ایشان تاکید کرد و اظهار كرد: با وجود همه توطئه‌ها و هجمه و فشارهای سنگین سیاسی و اقتصادی در کنار جنگ روانی و تبلیغاتی از سوی برخی کشورهای غربی و عربی به منظور ایجاد اخلال در امنیت و معیشت مردم، ملت سوریه در کنار دولت خود خواستار تامین امنیت و زندگی شرفتمندانه هستند و از تلاش‌ها و اقدامات قاطع ريیس‌جمهور بشار اسد و ارتش سوریه در این راستا حمایت می کنند.

وی هم‌چنین با ابراز رضایت از مذاکرات خوب و سازنده خود با مقامات ایرانی ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین تهران و دمشق، شاهد بسط و گسترش این همکاری‌ها باشیم.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050402898
  • خبرنگار :