محمدجواد ابطحي: يك سياستمدار در ماه رمضان بايد مراقب گفتار و موضع‌گيري‌هايش باشد

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بهره‌گيري هرچه بيشتر از آموزه‌هاي قرآني در ماه رمضان گفت: بهترين دعا در ماه رمضان اين است كه غرور و خودپسندي و كبر بر ما غلبه نكند.

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بهره‌گيري هرچه بيشتر از آموزه‌هاي قرآني در ماه رمضان گفت: بهترين دعا در ماه رمضان اين است كه غرور و خودپسندي و كبر بر ما غلبه نكند.

محمدجواد ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه "آموزه‌هاي ماه رمضان شامل همه ـ اعم از افراد سياسي و غيرسياسي ـ مي‌‌شود"، تاكيد كرد: البته سياستمداران بايد دقت بيشتري داشته باشند چون همانطور كه پيامبر اكرم(ص) خطاب به حضرت علي(ع) فرمودند، افضل اعمال در اين ماه دور شدن از آن چيزي است كه خداوند حرام كرده است و يك سياستمدار چون گفتار و رفتار و انديشه‌اش در معرض خطر است، بايد دقت بيشتري كند.

وي با بيان اينكه "در زمان كنوني و با وجود دنياطلبي‌ها، رعايت تقواي سياسي براي يك سياستمدار حساس‌تر است"، تصريح كرد: يك سياستمدار در ماه رمضان بايد مراقب گفتار و موضع‌گيري‌هايش باشد تا براي آنكه حرف خود را به كرسي بنشاند، بر افكار باطلش اصرار نكند و براي حفظ موقعيت يا كسب موقعيت جديد به مردم دروغ نگويد.

اين نماينده پيشين مجلس با اشاره به اينكه "ماه رمضان تمرين تقوا و پارسايي است"، افزود: يك مسئول سياسي يا يك سياستمدار بايد بيشترين تلاش تزكيه خود را انجام دهد و دنيا يا مباحث تبليغاتي او را فريب ندهد.

ابطحي با بيان اينكه "سياستمداران در معرض پرسش و پاسخ خبرنگاران و افكار عمومي هستند"، گفت: سياستمدار بايد مراقب باشد كه براي حفظ موقعيت خود سكوت نكند يا حرفي نزند كه ديگران فريب او را بخورند. همه در ماه رمضان از خدا بخواهيم كه به ما كمك كند، چون ما به تنهايي هيچ هستيم و عين فقريم و اگر عنوان يا امكان و قدرتي داريم، از خداست پس از نبايد خود را گم كنيم. بنابراين بهترين دعا در ماه رمضان اين است كه غرور و خودپسندي و كبر بر ما غلبه نكند چون شيطان‌ها در قول و زنجير هستند و بايد مراقب باشيم به دست خودمان قول و زنجير شياطين را باز نكنيم.

وي در ادامه، با بيان اينكه "ماه رمضان ماه وحدت است"، به نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز قدس اشاره كرد و با توصيف اين روز به عنوان روز وحدت دنياي اسلام، گفت: در ماه رمضان همه به خدا رو مي‌آورند، تعلقات دنيايي‌شان كم مي‌شود و به تقويت ارتباط با ملكوت و خودسازي بيشتر مي‌پردازند، بنابراين رمضان بهترين فرصت براي تقويت وحدت است.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "در ماه بهار قرآن، قرآن به عنوان كتاب و امانت الهي بايد دستورالعمل كارهايمان باشد"، خاطرنشان كرد: بر اساس دستورالعمل قرآن، بايد وحدت را تعميق ببخشيم و در كشورهاي اسلامي بويژه ميان ملت‌هاي مسلمان در اين جهت گام برداريم چون ممكن است حكومت‌ها وابسته به استكبار باشند و وحدت را نخواهند، اما ملل مسلمان بايد يكپارچه به قرآن و آموزه‌هاي آن رجوع كنند تا شاهد گسترش وحدت باشيم به طوري كه دشمن را خشمگين كنيم، چون هرچه دشمن بيشتر ببيند كه ملل اسلامي اتحاد دارند، احساس ضعف بيشتري مي‌كند.

ابطحي افزود: بايد همانطور كه مبلغان اسلامي را به سراسر كشور مي‌فرستيم، مبلغاني آشنا به زبان‌هاي مختلف به كشورهاي مسلمان بفرستيم تا با مسلمانان رودررو تماس بگيريم. در اين راستا، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، سازمان ارتباطات اسلامي و حوزه علميه قم و مراجع اعزام بايد تلاش كنند.

وي در پايان، با بيان اينكه "ملت‌هاي مسلمان حرف‌هاي ما را از زبان دشمنان مي‌شنوند و همدردي و سخنان اصلي ما را متوجه نمي‌شوند"، گفت: دشمن نمي‌گذارد سخن ما به ملت‌هاي مسلمان برسد، پس بايد تلاش كنيم رودررو با آنها صحبت كنيم. در اين راستا بايد ماهواره‌هاي اسلامي را تقويت كنيم. همچنين همانطور كه دولت مطرح كرده بود، تعطيلي دو روز براي عيد فطر در زمينه ايجاد وحدت بين ملت‌هاي مسلمان كمك‌كننده خواهد بود چراكه شاهد تفاوت يك روز بين كشورهاي مسلمان براي عيد فطر هستيم و اين موضوع مي‌تواند راهگشا در جهت ايجاد وحدت بين ملت‌هاي مسلمان در ماه رمضان باشد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91050402299
  • خبرنگار : 71381