در گفت وگو با ايسنا مطرح شد؛

دهقان:‌ با سركوب تروريست‌ها در سوريه، حكومت بشاراسد به كار خود ادامه مي دهد

يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اوضاع سوريه و كشته شدن چند تن از مقامات اين كشور گفت كه به زودي تروريست‌ها در اين كشور سركوب خواهند شد و حكومت بشار اسد به كار خود ادامه مي‌دهد.

يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اوضاع سوريه و كشته شدن چند تن از مقامات اين كشور گفت كه به زودي تروريست‌ها در اين كشور سركوب خواهند شد و حكومت بشار اسد به كار خود ادامه مي‌دهد.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: توطئه‌هايي كه از بيرون در قبال سوريه انجام شده كارساز نبوده و عملياتهاي تروريستي هر چند لطماتي به رژيم بشار اسد وارد كرده اما نتوانسته آسيب اساسي به اين رژيم بزند.

وي افزود: به نظر مي رسد با روندي كه اخيرا در سوريه شروع شده، تروريست‌ها عاملين رژيم صهيونيستي و برخي جريانات تكميلي وابسته به طالبان و وهابيت در ‌آنجا سركوب مي‌شوند و حكومت محكم‌تر از گذشته به كار خود ادامه خواهد داد تا خاري در چشم اسراييل و آمريكا در منطقه باقي بماند.

اين نماينده اصولگراي مجلس يادآور شد: آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال اين هستند كه انتقام شكست اسراييل در جنگ‌هاي 33 روزه و جنگ غزه و همه‌ي ناكامي‌هاي اسراييل را از سوريه بگيرند چرا كه اين كشور از كشورهاي مهم مدافع مردم مظلوم فلسطين و لبنان بوده و تنها كشوري است كه پس از خيانت اعراب و عقب نشيني آنها از مواضع ضد اسراييليشان مواضع خود را حفظ كرد.

اين عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به حمايت سوريه از مقاومت فلسطين و لبنان تصريح كرد: آمريكا و اسراييل در يكي دو سال اخير همه‌ي توانشان را به كار بستند تا انتقام مقاومت را از رژيم بشاراسد بگيرند و ناكامي‌هايي كه در اثر بيداري اسلامي براي آمريكا و اسراييل و جهان عرب پيش آمده و همچنين لطماتي كه در كشورهاي عربي به ويژه مصر خوردند را در سوريه جبران كنند.

دهقاني در ادامه به رويكرد كشورهاي عربي در قبال موضوع سوريه اشاره كرد و افزود: متاسفانه رژيم برخي كشورهاي عربي و اسلامي مثل تركيه ، قطر و عربستان در اين موضوع بازيچه و ابزار دست آمريكا و اسراييل شدند و در پازل آنها بازي كردند تا رژيم بشار اسد را سرنگون كنند.

وي تاكيد كرد: آنچه در سوريه اتفاق افتاده نشان مي‌دهد رژيم بشار اسد رژيمي مستحكم و مستقر است چرا كه خيانت‌هاي داخلي و فشارهاي بيروني و جنايت‌هاي تروريستي در برابر رژيم سوريه كار ساز نبوده، بلكه زمينه‌اي براي كمك به سوريه فراهم شده كه رژيم بشار اسد هم از درون پالايش شود، ناخالصي‌هاي دروني‌اش برطرف شود و برخي خائنيني كه تاكنون در درون رژيم بودند تصفيه شوند و هم اين رژيم قدرت مقاومت خود را بيش از گذشته بالا ببرد.

اين نماينده‌ اصولگراي مجلس تصريح كرد: به نظر من اتفاقات سوريه باعث شده رژيم بشار اسد هم استحكام بيشتري پيدا كند، هم برابر توطئه‌ و خيانت داخلي مصونيت پيدا كند و هم اين كه در برابر دشمن خارجي ارتشي قوي‌تر و جوان‌تر را آماده كند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91050301527
  • خبرنگار : 71132