توسط سفير ايران در بيروت

پيام‌هاي كتبي معاون اول رييس‌جمهور به نخست‌وزير لبنان تقديم شد

غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در بيروت، با نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان ملاقات كرد.

غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در بيروت، با نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان ملاقات كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين ديدار، دو پيام محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران به مناسبت سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه و حلول ماه مبارك رمضان تسليم ميقاتي شد.

رحيمي در پيام خود به مناسبت سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه، ضمن تبريك اين مناسبت به نخست وزير، دولت و ملت لبنان، اظهار اميدواري كرده است در سايه عنايات الهي و همدلي و وحدت مردم و مسوولان لبناني، همواره شاهد عزت و سربلندي روز افزون كشور دوست و برادر لبنان و گسترش روابط بين دو كشور باشيم.

نجيب ميقاتي با تشكر از اين پيام‌ها و ابلاغ سلام‌هاي خود به معاون اول رييس‌جمهور، اظهار اميدواري كرد در ماه مبارك رمضان شاهد آرامش و ثبات براي ملت‌هاي منطقه باشيم.

در اين ديدار هم‌چنين آخرين وضعيت توافقات دو كشور در اولين نشست كميته عالي همكاري‌هاي دو كشور كه ارديبهشت‌ماه جاري در بيروت و به رياست معاون اول رييس‌جمهور و نخست‌وزير لبنان برگزار شد، به ويژه موضوع انتقال برق از جمهوري اسلامي ايران به لبنان از طريق عراق و سوريه مورد بررسي قرار گرفت.

ميقاتي با تشكر از اقدامات انجام شده از سوي ايران در اين زمينه، آمادگي دولت لبنان را براي آغاز عمليات اجرايي طرح‌هايي كه وارد مرحله اجرا شده است، اعلام كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050201413
  • خبرنگار :