نامه جامعه اسلامي دانشجويان به بان‌كي‌مون درباره وضعيت مسلمانان ميانمار

جامعه اسلامي دانشجويان با انتشار نامه‌اي خطاب به بان‌كي‌مون ـ دبيركل سازمان ملل ـ نسبت به وضعيت مسلمانان در ميانمار هشدار داد و خواستار اقدام اين سازمان براي جلوگيري از ادامه كشتارها در ميانمار شد.

جامعه اسلامي دانشجويان با انتشار نامه‌اي خطاب به بان‌كي‌مون ـ دبيركل سازمان ملل ـ نسبت به وضعيت مسلمانان در ميانمار هشدار داد و خواستار اقدام اين سازمان براي جلوگيري از ادامه كشتارها در ميانمار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن اين نامه بدين شرح است:

«جناب آقاي بان‌کي‌مون

دبيرکل محترم سازمان ملل

سلام عليکم؛

شايد نگاشتن اين‌گونه نامه‌ها به خدمت حضرتعالي امري مرسوم باشد و با ديدن اين‌گونه نامه‌ها، آنها را فعاليت کوچکي بدانيد اما اين نامه نه براي استفاده تبليغاتي و نه از باب اموري از اين دست است هدف از نگاشتن اين نامه اولاً انجام وظيفه و تکليف الهي و ثانياً کمک به حضرتعالي براي آن است که حوادث را از نگاه يک دانشجوي مسلمان ايراني که کاملاً بي‌طرفانه به مسائل نگاه مي‌کند ببينيد.

در شرع مبين اسلام شما وقتي مي بينيد، يکي از دوستان شما اشتباه مي کند، مي بايد من باب وظيفه به دوست خود تذکر دهيد تا آن مشکل و نقيصه را در اسرع وقت حل نمايد و اگر چنين نکنيد در سراي باقي ، دوست شما به جهت دوستي و وظيفه ديني، حق دارد، در محضر عدل الهي شما را بازخواست نمايد و شاکي باشد. اين جملات را گفتم تا بدانيد اولاً منظور از وظيفه و تکليف الهي چيست ثانياً اين نامه کاملاً برادرانه و فارغ از حب و بغض نگاشته شده است.

جناب آقاي بان‌کي‌مون!

در يازده سپتامبر، در کشور آمريکا دو برج هدف حمله قرار گرفت و دو هواپيما به آنها اصابت کرد اين خبري بود که چند ساعت خبر يک تمام رسانه هاي دنيا شد و کل دنيا را در يک شوک بزرگ فرو برد . بعد از اين اتفاق رئيس جمهور وقت آمريکا ديوانه وار بر طبل جنگ کوبيد و همه تلاش خود را براي همراه کردن ديگر کشورهاي مدنظرش کرد. در اقدامي نابخردانه دم از جنگ هاي صليبي زد و مسلمانان را به جنگ فراخواند. هنوز هم براي بسياري از مردم دنيا حقيقت اتفاق 11 سپتامبر سوال است، عاملين آن شناخته نشدند و فقط يک گروه به عنوان عامل آن معرفي گرديد گروهي که سازمان جاسوسي آمريکا پديد آورنده آن بوده است به بهانه ي يازده سپتامبر و وجود سلاح کشتار جمعي کشور مسلمان عراق اشغال گرديد و مردم آن سالهاست کشته مي شوند ، آواره مي گردند موردظلم و ستم متجاوزين قرار مي گيرند، به بهانه هايي که هرگز ثابت نشد.

جناب آقاي بان‌کي‌مون!

حتما نتيجه کوتاهي در قضيه بوسني و هرزگوين و نسل کشي عظيمي که در آنجا اتفاق افتاد را خبر داريد و از وقايع کوزوو مطلع هستيد وضعيت مردم در عراق و افغانستان را حتماً ديده‌ايد.

از فلسطين و لبنان خبر داريد و تازگي ها هم مسلمانان ميانمار مورد تهاجم قرار گرفته اند و اخبار شديداً ناراحت کننده اي به گوش ميرسد اينک تمامي مدعيان حقوق بشر سکوت کرده اند و کر و کور و لال شده‌اند.

جناب آقاي بان‌کي‌مون!

از آنچه که در ميانمار مي‌گذرد، شديدا هراسناکم و قبل از آنکه نسل کشي عظيمي ديگري رخ دهد خواهشمندم فوراً توجه شوراي امنيت را به برمه و کشتار مردم آن معطوف داريد ريختن خون بي گناهان فقط به آن دليل که مي گويند لا اله الا ا... بسيار ناجوانمرانه است که قلب هر انسان آزرده اي را به درد مي‌آورد.آقاي بان کي مون مگر مسلمين ميانمار بشر نيستند؟مگر حقوق ساده ي بشري ندارند؟پس چرا مدعيان دروغين حقوق بشر که در يک مورد ساده گوش فلک را کر مي کنند الان صم بکم شده اند؟کشتار مسلمين ميانمار قلب انسانهاي آزاده را آزرده کرده است شماها انسان نيستيد يا آزاده نيستيد؟

جناب آقاي بان کي مون؛ بنده در کشور آزادي هاي واقعي زندگي ميکنم در اطراف خيابان انقلاب اسلامي در شهر تهران که دفتر مرکزي جامعه اسلامي دانشجويان در آن واقع است محل عبادت مسلمانان ،مسيحيان و يهوديان وجود دارد و تمامي اقليتهاي ديني برايشان در مجلس نماينده تعريف شده و مانند بقيه شهروندان از حقوقشان برخوردار مي شوند. اما آيا مسلمانان همانگونه که اقليتهاي ديگر در ايران از حقوق عادي مانند ديگر شهروندان برخوردارند برخوردار هستند؟

جناب آقاي دبيركل!

شما دبير کل سازمان ملل هستيد اما انگار نامي که بر سازمان شما گذاشته با نوع عملکردش متفاوت است و ملتهاي مستقل آنجا را براي به بند کشيدن خود يافته‌اند. اينک آزمون بزرگي است ملتها منتظرند که کاري کنيد.

همه ظلم‌هاي روزي به پايان خواهد رسيد آن روز که مهدي موعود خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد آن روز سزاي هرظالمي داده خواهد شد کاري کنيد که آنروز اگر زنده بوديد جز دسته ظالمين نباشيد و يا آنکه در سراي باقي از سعادتمندان باشيد. در انتهاي کلام، حضرتعالي را به مطالعه پيرامون اسلام دعوت مي نمايم و اعلام ميدارم اسلام دين محبت و برادري است و نقشه نجات جامعه بشري در عصر کنوني در آن نهفته است به اميد روزي که ديگر ظلمي وجود نداشته باشد.»

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91050201406
  • خبرنگار :