مصلحي خبر داد: دستگيري عاملان ترور رضايي‌نژاد/دستگيري 30 نفر در رابطه با ترورهاي هسته‌يي

وزير اطلاعات از دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد خبر داد.

وزير اطلاعات از دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، صبح يك‌شنبه در مراسم سالگرد شهيد رضايي‌نژاد با بيان اين كه ترور شهيد رضايي‌نژاد از پيچيدگي خاصي برخوردار بود، افزود:‌ اين ترور ويژگي خاصي داشت و آن متفاوت بودن آن نسبت به ترورهاي قبلي بود. تروريست‌ها قصد داشتند دستگاه اطلاعاتي ما را منحرف كنند. در ترور شهيد رضايي‌نژاد برخلاف ترورهاي قبلي از اسلحه كلاش و تيراندازي استفاده شد.

او با اعلام خبر دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد خاطرنشان كرد: تيمي كه اين ترور را انجام داده است دستگير شده است و با اين دستگيري‌هاي اخير بيش از 30 نفر را دستگير كرده‌ايم. يكي، دو شبكه بودند كه اقدام به ترور مي‌كردند.

مصلحي با بيان اين كه شهداي ترور از مظلوميت ويژه و خاصي برخوردارند و جانبازان اين ترور كه همسران آن‌ها هستند نيز جايگاه خاصي دارند، گفت: ترور شهداي هسته‌يي به ويژه شهيد رضايي‌نژاد با مصدوميت همسر وي همراه بود و در برابر چشمان همسر و فرزند خردسالش اتفاق افتاد كه همسر ايشان هم جزء جانبازان اين ترور هستند.

وي خاطرنشان كرد: با اين دستگيري‌هاي اخير بيش از 30 نفر در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌يي دستگير شدند و دو شبكه در اين رابطه شناسايي شده است كه ترورها را انجام مي‌داده است.

وزير اطلاعات با بيان اين كه سرويس‌هاي جاسوسي مختلف منطقه و دنيا در اين اقدامات همكاري داشتند، گفت: امروز در مقابله با انقلاب اسلامي، وضعيت ما مشابه وضعيتي است كه در جنگ تحميلي داشتيم. اجماعي در دنيا براي مقابله با انقلاب اسلامي به وجود آمده است. سرويس‌هاي جاسوسي مختلف در دنيا تقسيم كار كردند و به صدام در دوران جنگ تحميلي در رابطه با مواضع ايران اطلاع‌رساني مي‌كردند و پشتيباني‌هاي تسليحاتي نيز داشتند. ما اسناد دقيقي در رابطه با همكاري سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا، كشورهاي اروپايي و كشورهاي منطقه با صدام در زمان جنگ تحميلي داريم و امروز هم چنين وضعيتي وجود دارد.

مصلحي خاطرنشان كرد: نكته جالب در اين قضايا اين است كه سرويس‌هاي جاسوسي دنيا تمام خطوط قرمزشان را شكسته‌اند و به همكاري با يكديگر در مقابله با انقلاب اسلامي اقدام مي‌كنند. همه سرويس‌هاي جاسوسي از خطوط قرمزي برخوردارند كه يكي از آن‌ها، حفظ منابع‌شان است اما سرويس‌هاي جاسوسي مثل سيا، MI6 و موصاد اين خطوط قرمز را از سر گذرانده‌اند و منابع‌شان را به يكديگر معرفي مي‌كنند و با يكديگر براي مقابله با ايران همكاري دارند. حتي كشورهاي فرعوني منطقه و كشورهاي اروپايي و آمريكايي در اين زمينه فعالند.

وزير اطلاعات با بيان اين كه برخي كشورهاي اروپايي از اين كه ايران آن‌ها را در اين اقدامات دخالت داده است و از آن‌ها اسم مي‌برد، دلخور شده‌اند اما ما سند و مدرك داريم كه آنها در اين امر دخالت داشته‌اند.

او خاطرنشان كرد:‌ در رابطه با مقوله هسته‌يي، بايد اين مساله را در چارچوب تحريم‌ها عليه ايران دانست. آنها سعي دارند با مردم ايران مقابله كنند و موضوع هسته‌يي بهانه است. آن‌ها تحريم‌ها را عليه ايران اعمال مي‌كنند در حالي كه مذاكرات با 1+5 را نيز ادامه مي‌دهند.

مصلحي ادامه داد: ايران با قدرت جلو مي‌رود و نتيجه تحريم‌هاي اقتصادي قطعا تثبيت انقلاب اسلامي است. دشمنان ايران درگيري جدي با انقلاب اسلامي دارند. آن‌ها به خوبي مي‌دانند امروز مقاومتي كه در سوريه وجود دارد از كجا نشات مي‌گيرد.

وزير اطلاعات با اشاره به دو شبكه‌ي تروريستي كشف شده توسط دستگاه اطلاعاتي كشورمان، خاطرنشان كرد: اين دو شبكه با اقدام‌ها شبانه‌روزي و تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) كشف شدند. اين دو شبكه ترورها را در ايران دنبال مي‌كردند. در يكي دو روز گذشته با بازسازي صحنه ترور و اعتراف دستگيرشدگان به قطعيت رسيديم كه افراد دستگير شده در قضيه نقش داشتند. اين يكي از موفقيت‌هاي بزرگ ما بود.

وي مظلوميت شهداي ترور و جانبازان آن را از عواملي دانست كه به ياري سربازان گمنام امام زمان در كشف اين دو شبكه تروريستي آمد.

مصلحي در ادامه گفت: بعضي از سرويس‌هاي جاسوسي اقدامات انفعالي را در برابر موفقيت ايران در كشف و دستگيري شبكه تروريستي و عوامل ترور دانشمندان هسته‌يي آغاز كردند اما آن‌ها به خوبي مي‌دانند دستگيري عاملان اين ترور كار آساني نبوده است. با اين حال سعي دارند موفقيت ايران در اين زمينه را زير سوال ببرند اما مهم اين است كه ما توانستيم با موفقيت اين دو شبكه را دستگير كنيم و اعترافات خوبي هم به دست آورديم. البته بسياري از اين مباحث به دست آمده را نمي‌توانيم بگوييم. آن‌ها براي آينده برنامه‌هايي داشتند كه با دستگيري‌شان،‌ ان‌شاءالله خنثي شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حيدر مصلحي در جمع خبرنگاران در حاشيه اولين سالگرد شهادت شهيد داريوش رضايي‌نژاد نكته قابل توجه در دستگيري عوامل ترور شهيد رضايي‌نژاد را، اقدام تيمي اين شبكه عنوان كرد و گفت: آن‌ها به گونه‌اي اقدام مي‌كردند كه رد پايي باقي نگذارند، اما بالاخره دچار اشتباه شدند و دستگاه اطلاعاتي كشور توانست آن‌ها را شناسايي كند.

وي موفقيت مهم در دستگيري و كشف عاملان ترور و دو شبكه تروريستي در اين زمينه را، همكاري مردم با دستگاه اطلاعاتي كشور و نيروهاي امنيتي عنوان كرد و افزود: ارتباطي كه ميان نظام و 70 ميليون مردم برقرار شده است موجبات اين موفقيت را فراهم كرد. مهم اين است كه مردم كشورمان خودشان را در همه مسائل نظام دخيل مي‌دانند. آن‌ها در به دست آوردن چهره‌ي عاملان ترور كمك‌هاي فراواني كردند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91050100430
  • خبرنگار : 71049