درخواست المالكي از شهروندان عراقي براي ترك خاك سوريه

نخست وزير عراق با درخواست از شهروندان عراقي براي بازگشت از سوريه، از سازمان ملل خواست تا جهت حمايت از شهروندان عراقي در سوريه و كمك به بازگشت‌شان به خاك عراق اقدامات جدي اتخاذ كند.

نخست وزير عراق با درخواست از شهروندان عراقي براي بازگشت از سوريه، از سازمان ملل خواست تا جهت حمايت از شهروندان عراقي در سوريه و كمك به بازگشت‌شان به خاك عراق اقدامات جدي اتخاذ كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبكه سومريه نيوز عراق، نوري المالكي، نخست وزير عراق با صدور بيانيه‌اي از شهروندان اين كشور كه در سوريه هستند خواست تا هرچه سريعتر خاك دمشق را ترك و به عراق بازگردند.

وي تاكيد كرد: شهروندان بي‌گناه عراقي و گروه‌هاي مسالمت جوي سوري در حال حاضر با اقداماتي از سوي گروه‌هاي تروريستي از جمله قتل و غارت رو‌به‌رو هستند. گروه‌هايي كه در سال‌هاي اخير نيز باعث ايجاد ناامني براي مردم عراق شده‌اند.

المالكي افزود: ما از برادران و خواهران‌مان در سوريه كه در شرايط دشوار امنيتي به سر مي‌برند مي‌خواهيم تا به عراق بازگردند و به آنها مي‌گوئيم كه به وطن‌تان خوش آمديد. كشوري كه به همه عراقي‌ها تعلق دارد و امروز مردم بدون هيچ تبعيضي در امنيت و ثبات در كنار هم زندگي مي‌كنند.

نخست وزير عراق همچنين از شهروندان عراقي خواست تا از گروه‌هاي تندروي سوري كه مواضع تند اتخاذ كرده‌اند و نيز كشتار مردم بي‌گناه دوري و براي حفظ و حمايت عراق از چنگال كساني كه مي‌خواهند امنيت كشور را به بازي بگيرند، تلاش كنند.

المالكي در ادامه از سازمان ملل خواست تا با همكاري مسئولان دمشق و براي حمايت از شهروندان عراقي مقيم سوريه و كمك به آنها جهت بازگشت به عراق وارد عمل شود.

از سوي ديگر، علي الدباغ، سخنگوي دولت عراق نيز اعلام كرد كه عراق از حمايت شهروندان عراقي در سوريه دست نخواهد كشيد.

وي گفت: ارتش عراق زماني كه ببيند شهروندان عراقي مورد تعرض قرار گرفته‌‌اند و در خطرند هرگز ساكت نخواهد نشست.

الدباغ همچنين تاكيد كرد: ارتش عراق براي قطع دست كساني كه قصد آسيب رساندن به شهروندان عراقي را دارند وارد خاك سوريه خواهد شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91043118537
  • خبرنگار : 71434