امام‌جمعه ابهر: ماه رمضان، کارگاه آموزش تقوا است

امام‌جمعه ابهر گفت: ماه رمضان کارگاه تخصصی آموزش تقوا است و عبادات دو ماه رجب و شعبان دروازه ورود به این ماه عظیم می‌باشد.

امام‌جمعه ابهر گفت: ماه رمضان کارگاه تخصصی آموزش تقوا است و عبادات دو ماه رجب و شعبان دروازه ورود به این ماه عظیم می‌باشد.

حجت‎الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به سبب ویژگی‎هایی که دارد برترین ماه سال است، زیرا در این ماه هر فردی می‎تواند گام‏‌های بلندی برای رسیدن به حکمت و هدف آفرینش بردارد و به واسطه آن به سوی بارگاه خداوند تقرب جوید.

وی افزود: هر فرد مومن، با تقوایی که در این ماه به دست می‌آورد خود را برای نبرد با بدی‎ها در طول سال آماده می‌کند تا بتواند پنجه در پنجه شیطان بیفکند.

رحیمی تصریح کرد: باید توجه داشت همه ماه‎های سال الهی هستند و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند، اما ماه مبارک رمضان ویژگی‎های برجسته‎ای دارد که تک‌تک روزهای این ماه خجسته و مبارک هستند، طوری که یک روز روزه این ماه ارزش ماه‎ها عبادت را دارد.

امام‌جمعه ابهر خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) این ماه را بهترین فرصت تقرب به سوی ذات اقدس الهی می‎دانند که فرد مؤمن پس از طی دو ماه رجب و شعبان خود را آماده ورود به این‌ ماه کرده است.

وی تأکید کرد: در آیه 182 سوره بقره وجوب روزه ماه رمضان از سوی خداوند ذکر شده و آن را دلیلی برای کسب تقوا دانسته است و علاوه بر این‌که این ماه، ماه روزه است، ماه رحمت و مغفرت، ماه بسته شدن دوزخ و ماه نزول قرآن است که نزول قرآن به صورت یک‌جا بر قلب پیامبر صورت گرفته است و پس از آن در طول 23 سال به شکل تدریجی و با توجه به مناسبت‎های مختلف فرود آمده‌اند.

امام‌جمعه ابهر گفت: ماه رمضان از آن‌چنان ابهت و عظمتی برخوردار است که شیاطین برای غلبه بر قلوب مؤمنین با مشکل مواجه می‌شوند و این به دلیل تجهیز مومنین روزه‌دار به مراتب ایمان است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این‌که «استجابت کامل ادعیه ماه مبارک رمضان در زمان ظهور امام زمان (عج) خواهد بود» خاطرنشان کرد: با دقت در بسیاری از روایات عصر ظهور متوجه خواهیم شد همه آرمان‎ها و خواسته‎های انسانی در دولت کریمه قائم محمد محقق خواهند شد، زیرا در زمان ظهور است که همه اهل قبور خوشحال خواهند شد.

رحيمي افزود: وقتی در دعای معروف ماه رمضان از خدا می‎خواهیم که تمام فقرا را غنی کند، ریشه‎کن شدن فقر و برپایی رفاه اقتصادی جز در سایه عدالت محقق نخواهد بود و با اجرای اصل عدالت اجتماعی و برپایی قسط قرآنی، این امر مهم امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91043018217
  • خبرنگار :