كريمي قدوسي:مردم، دولت و ارتش سوريه به هرگونه اقدام تجاوزكارانه پاسخ دندان‌شكن خواهند داد

يك عضو كميسيون امنيت ملي وسياسيت خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: هدف اصلي انفجار انتحاري دمشق ايجاد شكاف و پراكندگي در بدنه ارتش مردمي سوريه است.

يك عضو كميسيون امنيت ملي وسياسيت خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: هدف اصلي انفجار انتحاري دمشق ايجاد شكاف و پراكندگي در بدنه ارتش مردمي سوريه است.

جواد كريمي قدوسي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) -منطقه خراسان با محكوم كردن انفجار انتحاري دمشق ـ كه به كشته شدن چند مقام عالي رتبه ارتش سوريه منجر شد ـ اظهار كرد: امريكا به دليل تجربه تلخ شكست حضور مستقيم نظامي در افغانستان و عراق، از حضور مستقيم در سوريه خوداري كرده است و رژيم‌هاي دست نشانده منطقه به نيابت از امريكا در سوريه مردم را به خاك وخون مي‌كشند.

وي با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجوئي دولت‌هاي غربي درباره سوريه اين اقدام را بسيار خطرناك خواند و تاكيد كرد: مردم سوريه در كنار دولت و ارتش مردمي سوريه به هرگونه اقدام تجاوزكارانه پاسخ دندان‌شكن خواهند داد و در صورت بروز هرگونه تجاوز به سوريه منطقه به خصوص رژيم اشغالگر قدس هرگز روي آرامش را نخواهد ديد.

وي بيداري اسلامي در شرق عربستان و بعضي از شهرهاي مهم عربستان را واقعيتي انكار ناپذير برشمرد و تصريح كرد: بحران داخلي، جنگ قدرت بين شاهزادگان و اختلافات بين عشاير از تحولات بسيار مهم سياسي، اجتماعي و امنيتي رژيم آل‌سعود به شمار مي‌رود و اين حوادث و اتفاقات يكي از مباني اصلي فروپاشي نظام ديكتاتوري آل سعود است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي وسياسيت خارجي مجلس ادامه داد: رژيم آل سعود براي انتقال بحران از عربستان به خارج از كشور اقدام به فرافكني و دخالت در امور سوريه مي‌كند و با تجهيز نظامي وهابيان در عراق، افغانستان، پاكستان و سوريه مسبب اصلي كشتار بسياري از مردمان بي‌گناه است.كه البته بايد گفت دود اصلي اين دخالت‌ها به چشم مسببين آنان خواهد رفت و سرنوشت رژيم سعودي بسيار شكننده‌تر خواهد بود.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود درباره انفجار تروريستي دمشق گفت: اين انفجار تروريستي بسيار دقيق و با برنامه‌ريزي بسيار حساب شده به وقوع پيوسته است كه مي‌توان نقش سرويس هاي غربي عربي را در آن ديد.

وي مهمترين هدف اين انفجارتروريستي را متلاشي كردن نيروهاي امنيتي و ارتش مردمي سوريه دانست و افزود: در طي سال‌هايي كه از اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي مي‌گذرد ارتش سوريه توانسته است با مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس انسجام خود را حفظ كرده و روحيه مبارزه‌جويي را در خود تقويت كند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي وسياسيت خارجي مجلس گفت: ارتش سوريه داراي سربازاني با انگيزه بسيار بالاست و توانسته انسجام خود را براي حمايت از مردم و دولت سوريه حفظ نمايند و اين اقدام مصداق برجسته تروريسم در دنياست كه تاكنون شبيه به اين انفجار در هيچ كشور منطقه رخ نداده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91043018171
  • خبرنگار :